Spleise på 0,5l brune Crown Cap flasker

Hei dere.

Jeg er nå bitt møkka lei av og ha forskjellige typer flasker. så derfor ønsker å gå til innkjøp av nye like flasker.
Jeg har kontaktet diverse levrandører og prisforskjellen er stor når kvanta øker.
Så før jeg går videre med forespørselen så lurer jeg på om noen flere ønsker å være med på et spleiselag?
Prisen per flaske er ganske lav. så frakten står for mesteparten av kostnaden.
Problemet er noe som heter avgifter her i norge. :rasende:
De har funnet ut at de skal ha noe som heter Emballasje avgift på hele 5,14kr på glassflaske. :noway:
Er det noen som har erfaring med dette?
 
Ja

Jeg og en bryggerkompis gikk sammen og kjøpte 100 flasker fra Nordicpack. Siden jeg bor i Ski kjørte jeg bort til Moss selv og sparte mye penger på det. Her er prisen på hva det kostet oss:

Pris for 100 flasker vil være kr 640,-

Gjenvinningsavgiften vil være kr  22,50,-

Inkludert mva vil du da betale kr 828,-

Må også nevne at minste pris for bestilling er 500,-
 
NordicPack skal ha 4,97kr pr flaske (inkludert pall, brett og avgifter) ved kjøp av en hel pall
det er et alternativ hvis jeg ikke kommer unna den emballasje avgiften.

Glassflaskene fra tyskland koster 0,1906 Euro pr Stk (ved kjøp av en pall a 1848 stk) + 12 EUR for pall og 390 EUR for frakt
For 1 pall 754.23 EUR
alternativt: 2 paller 1308.46 EUR (hvorav frakt: 580EUR)
Ganske mye rimeligere hvis ikke han Sigbjørn skal ha den emballasje avgiften!?

Jeg selv ønsker ca 500-1000 stk.
 
Om du bestiller fra Tyskland kommer det vel emballasjeavgift og moms på toppen av prisen? Det koster å bo i Norge...
 
Anders_1979 skrev:
Ja

Jeg og en bryggerkompis gikk sammen og kjøpte 100 flasker fra Nordicpack. Siden jeg bor i Ski kjørte jeg bort til Moss selv og sparte mye penger på det. Her er prisen på hva det kostet oss:

Pris for 100 flasker vil være kr 640,-

Gjenvinningsavgiften vil være kr  22,50,-

Inkludert mva vil du da betale kr 828,-

Må også nevne at minste pris for bestilling er 500,-

Er dette samme flasker bryggselv tar 7kr/flaske for?
 
fmandal skrev:
Om du bestiller fra Tyskland kommer det vel emballasjeavgift og moms på toppen av prisen? Det koster å bo i Norge...
Sent en forespørsel til Tollvesenet.
Flaskeavgift er på 5,14kr
så kommer mva i tillegg. hvordan Bryggselv kan selge flasker for 7kr da er jo merkelig. kanskje de driver med veldedighet?  :yes:
 
Her fikk jeg svar fra Tollvesenet

Det er ganske viktig og nevne at det er tomme flasker  ;D

"Hei.

Det er ikke toll ved innførsel av verken glassflasker uten innhold eller andre varer av glass.
Det som tilkommer avgiftsmessig er 25 % moms av selve fakturasummen tillagt fraktkostnader til Norge.

I tillegg vil den transportøren som mottar sendingen beregne et gebyr for jobben med mottak, lagring, klarering og utlevering.
Gebyrene kalles ofte fortollingsgebyr, ekspedisjonsgebyr, m.v. og forveksles ofte feilaktig med toll og avgifter.
Gebyrene kan variere i størrelse og vekommer ikke tollmyndighetene.

Med vennlig hilsen
Tollregion Oslo og Akershus
Infosenteret
Telefon: (+47 ) 0 30 12
E-post: oslo@toll.no
Web: www.toll.no"
 
AudunWS skrev:
Anders_1979 skrev:
Ja

Jeg og en bryggerkompis gikk sammen og kjøpte 100 flasker fra Nordicpack. Siden jeg bor i Ski kjørte jeg bort til Moss selv og sparte mye penger på det. Her er prisen på hva det kostet oss:

Pris for 100 flasker vil være kr 640,-

Gjenvinningsavgiften vil være kr  22,50,-

Inkludert mva vil du da betale kr 828,-

Må også nevne at minste pris for bestilling er 500,-

Er dette samme flasker bryggselv tar 7kr/flaske for?

Det vet jeg ikke dessverre, du må høre med de.
 
Mulig Bryggselv har gode fraktavtaler og bestiller så store kvanta at de får bedre flaskepriser og fraktpriser. Jeg ville ringt Bryggselv og spurt om hva han tar dersom dere bestiller f.eks en pall fra han eller eller 500 flasker.
 
Da ser det ut som det går mot en bestilling fra danskene til kr 4 pr stk. venter bare på siste bekreftelse at det ikke tilkommer noen store overaskende gebyrer.
Flaskene er Ø68,3mm og 270mm høye (de linger veldig på Nøgne Ø sine flasker da de har samme målene utifra hva jeg kan se mulig de er de samme. se vedlegg for bilde)

Er det noen som er interessert å bli med på spleiselaget og ev. hvor mange flasker? (hentet på Lørenskog)
 

Vedlegg

  • Flaske.jpg
    17,9 KB · Sett: 393
Poste Restante: Strømstad? Så kan du bare kjøre og hente de der? Du skal jo bestille innenfor EU :)
 
Tilbake
Topp