1/2" NPT ID nippler/barbs?

Er det noen som vet om noen rimelige slike nippler? Virker ikke som om ebay/Ali-kineserne klarer å maskiner slike av det som ligger ute på de sidene. Amerikanerne får det til men det koster fire negler og en batch å få det sendt over dammen.

Altså. Nippler som er 1/2" ID. Kjedelig å kjøpe 18-20mm fra Kina for å få full 1/2" mtp på å få slangen tredd over.
 
så det ltt seny :( men den kan kanskje bores opp litt.

Joda. Men da føler jeg det er bedre å kjøpe det jeg i utgangspunktet er ut etter :)

Begynner å føle meg lei av mekking. Etter at dette bryggeriet er oppe og går så skal jeg ikke mekke nytt før jeg skal lage v5 :)
 
Oki. Bommet på den
Men den med 15mm OD burde vel ha en ID som er nær 12mm kanskje

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Oki. Bommet på den
Men den med 15mm OD burde vel ha en ID som er nær 12mm kanskje

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Har 15mm OD nå. De er nærmere 10.5. I'D

Som sagt. Har lett og lett på ali/ebay. De nada
Ser etter en kilde som ikke er amerikansk frakt.
 
Så tykt ja. Hm
Du kan kanskje sende de her en mail. De reklamerer ihvertfall med 'custom parts are available upon request' og jeg har tidligere sett at de sier at de har mere utvalg enn det som er på sidene deres
https://www.aliexpress.com/store/1017341
Custom parts upon request ifht det jeg vil ha betyr over 1000x, sånn ca, prisemessig. Kineserne kan ikke å maskinere ting med mindre det er utrolig nøye spesifisert custom ordre..tro meg
 
Tror det finnes.
Får ikke målt nå i kveld men jeg tror jeg har en 1/2" NPT eller BSPT med så stort løp.
Kjøpt på ali eller ebay.

-Finner du ikke, hva med et par 1/2" Camlock med stort løp?
 
Sist redigert:
Kjøpte for en stund siden en 1/2" 19mm nippel fra Linken TorfinnS skreiv, denne har samme diameter inni hele veien.
 
Ei løysing for å få full port er å bruka noko anna enn slangeniplar. F.eks. kan ein bruka ein vanleg 1/2" nippel og så fila litt ned på gjengene på den sida ein koblar til slangen. Dår får ein iallefall ikkje noko redusert løp gjennom nippelen. Så fins det også hurtigkoblingar av typen Camlock der ein i praksis har maskinert om ein Camlock B slik at gjengene er borte. Camlock C og E - som er dei som std. har slangeniplar ("barbs") - har litt liten indre diameter for dei som vil kjøra store volum gjennom på kort tid.
 
Målte nå. Ø ca 19,7 over slangestuss og 14,7 løp. 1/2" gjengeparti.
Har 1/2" silikonslange fra Katla på stussen. Litt trang å få på men går greit.
 
Tilbake
Topp