10L ombygningskit

Nå kommer det rørdeler til salgs som gjør at man kan brygge 10L batcher uten å trikse. Ja de skal tjene penger, men jeg syntes uansett det er artig med et oppgraderbart produkt de fortsetter å utvikle løpende, istedenfor for å pakke alt inn nye versjoner hvert år.

http://www.grainfather.com.au/#!online-store/c8k/!/10L-Micro-Pipework/p/62406469

Er det noen som har erfaring med å brygge ca 10 liter på gf ?
Går det greit så lenge man bruker kalkulatoren som de har eller anbefales det å kjøpe dette kittet ? Er veldig sugen på å kjøpe gf men brygger stort sett 10-12 liter i gangen.
 
Jeg brygger som regel 12-14 liter BIAB (sikter oftest mot 12 liter ferdig flasket). Jeg er litt nysgjerrig på Grainfather, men lurer også på om det er for stor maskin for disse volumene. Vil 10-literskitet kun egne seg for volumer på 10 liter eller er det snakk om volumer rundt 10 liter (feks 6-12 liter eller noe slikt)?
 
Jeg brygger som regel 12-14 liter BIAB (sikter oftest mot 12 liter ferdig flasket). Jeg er litt nysgjerrig på Grainfather, men lurer også på om det er for stor maskin for disse volumene. Vil 10-literskitet kun egne seg for volumer på 10 liter eller er det snakk om volumer rundt 10 liter (feks 6-12 liter eller noe slikt)?
12 liter ferdig flasket burde gå veldig bra. 15-16 liter brutto trenger man ikke noe ekstrautstyr for å brygge. Dette kitet forkorter bare den innvendige stigerøret – noe som er bekvemt, men ikke absolutt nødvendig.
 
Tilbake
Topp