18-22.08.2010 Norbryggstand på Øl- & Matfestival i Oslo

Har du tid og lyst til ? v?re med ? bemanne Norbryggstand?

  • Yess! Kjempekult! Gøy å prate med folk om bryggekunsten

    Stemmer: 8 42,1%
  • Ja.. Kan godt stå der å bryggelere litt

    Stemmer: 1 5,3%
  • nja. hvis jeg har tid stikker jeg kanskje innom en tur

    Stemmer: 10 52,6%
  • Nei. Kan ikke

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei. Gidder ikke engasjere meg.

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    19

Riis'en

Dommer
Hei garvede bryggeentusiaster!

Øl- & Matfestivalen i Oslo kliner til i år også. Denne ganger i Kubaparken på Grünerløkka fra 18. til 22. august.

Norbrygg hadde en stand i fjor som vakte stor interesse og fristet mange til å begynne den edle kunst og hobby.
Vi vil stille daglig med en eller annen form for bryggeutstyr og demonstrere hele prosessen.
I den forbindelse trenger vi folk til å bemanne standen.
Meld deg på i denne tråden om du har lyst og mulighet til å være med å profilere hjemmebryggerkunsten.
 
Vi beklager bryderiet kunngjøringen kan ha forårsaket i mang en epostkasse.  :roedme2:

Ellers så gleder jeg meg til denne festivalen, som også ifjor var et bra plattform for Norbrygg å profilere seg og hobbyen!  :spinsmile:
 
Jeg var med på stand i fjor. Det var veldig artig og jeg stiller gjerne i år også, med forbehold om at det er såpass lenge til at planene kan endre seg.
 
Trøtt nå! For meg som er litt langt unna vet du!
(Nou moe! Dat is een beetje te ver weg voor mij hoor!)
Beste hilsen til Edvard!

Ronnie.
 
Bra såppas mange allerede har gitt tilbakemelding. Det er jo forløbig uforplinkende. Kjempe bra for meg å få en liten oversikt over hvem som befinner seg i området de tider. Vi får lage en slags vaktliste når det nærmer seg.
 
I den grad det måtte være behov for en til som er ganske brukbar til å prate; men ganske uvitende om brygging, så stiller jeg med glede opp og tar i et tak for å spre Det Glade Budskap.

MVH

Morten M
 
Dette høres jo meget interessant ut :)

Kan gjerne stille med utstyr også. (fullmesking, karbonering etc)

litt tidlig å låse den helgen akkurat nå, men sett meg på lista :):)
 
Jeg er gjerne med!
Er jo helt fersk da, så har ikke så mye kunnskap, men har om ikke annet mye iver!  :skitbra:
 
Noe som skulle være av interesse for hjemmebryggere som vil gå litt mer i dybden; Tove Jacobsen snakker om sin doktoravhandling om ølgjæring under festivalen onsdag 18 kl.17.00 (varighet ca en time)
 
Gustav J skrev:
Noe som skulle være av interesse for hjemmebryggere som vil gå litt mer i dybden; Tove Jacobsen snakker om sin doktoravhandling om ølgjæring under festivalen onsdag 18 kl.17.00 (varighet ca en time)

Kan dessverre ikke komme, men det hørtes ut som en spennende doktoravhandling! Klarer ikke å finne noe om det på nett, kan du si mer om hva den har gått ut på (hvis hun er ferdig)?
 
Hun ble ferdig for en god del  år siden. Emne var spormetaller i øl. Jobber ikke med øl lenger men
er fortsatt  opptatt av den gode drikk.
 
Gustav J skrev:
Hun ble ferdig for en god del  år siden. Emne var spormetaller i øl. Jobber ikke med øl lenger men
er fortsatt  opptatt av den gode drikk.

Ok! Hvor kan man finne avhandlingen?
 
Om jeg ikke tar feil så snakket jeg med henne for ikke så lenge siden. Jeg skal også prøve å være der, og generelt ved Norbrygg-standen i år. Gleder meg :)
 
Forberedelsene er i full sving nå! Vi skal ha Norbrygg-stand på festivalområdet fra onsdag til og med lørdag, og denne gangen vil vi også bruke et hjemmebryggeri som er sponset av Vin og Bar. Vi vil brygge fra bunnen av hver dag, så det blir kverning, mesking og det hele.

Denne gangen koker vi på gass, det går litt smidigere og vi er mindre avhengig av strømtilførsel. :)

Enkelte her i tråden har jeg allerede vært i kontakt med, men vi har ikke kunnet spikre så mange timer helt ennå. Så hvis det finnes flere frivillige som gjerne vil være med på å støtte Norbrygg og ikke minst misjonere for hjemmebrygging og spre ordet, samt ha mye moro med andre hjemmebryggere og på festivalen forøvrig, skriv en melding her i tråden eller ta tak i meg direkte.  :yes:
 
I dag brygget vi for første gang på årets Øl- og Matfestival. Vi fikk et telt på et nokså sentralt sted som gjorde at vi fikk mange mennesker innom som var interessert i å brygge øl. Dagens øl ble Øyemålsporter, siden vi ikke fant noe vekt i stæsjet vårt, ei heller hadde vi oppskrifter tilgjengelig. Men men, øl blir det lell. :)

Takk til Gustavf for solid innsats, samt til Riis'en og Joques som stakk innom senere på kvelden! I dag (torsdag) står det dessverre ingen på hjelpeoversikten vår, så vi setter stor pris om noen kommer og hjelper til, hovedsakelig mellom kl 15 og 21. Møt opp, hjelp til, og fortell andre om det du liker best på Norbryggs stand! :biersmile:

EDIT: skriveleif
 
Er på kurs og omvisning på Ullevål Sykehus fram til ihvertfall 8. Men kan jo komme å hjelpe å rydde ned? Om det trengs...
 
Tilbake
Topp