24V AC sirkulasjons pumpe

Eller så kan du kjøpe en beer brew sirkulasjonspumpe jeg har liggende. Den er kun brukt til sirkulasjon av vann i HLT og til skylling. Funker veldig bra, men til mitt oppsett hvor jeg nå har oppgradert til 50" herms coil oppgraderte jeg samtidig til en ny march pumpe for mer effekt. Derfor har jeg den bare liggende - etter at den kun er blitt brukt noen får ganger. Det er en slik: http://www.olbrygging.no/products/beer-brew-sirkulasjonspumpe-2

Alt følger med utenom slangene som jeg har kastet.

Send meg en PM hvis du er interessert, så kan vi bli enige om pris!
 
Nå har ikke jeg så veldig greie på strøm og sånn, men beer brew pumpa jeg kan selge har i hvert fall en dc/ac adapter
 
Nå har ikke jeg så veldig greie på strøm og sånn, men beer brew pumpa jeg kan selge har i hvert fall en dc/ac adapter
Det er nok bare en vanlig strømforsyning som gjør om 220V AC (vekselstrøm fra stikkontakten) til 24V DC (likestrøm inn på pumpa)

Tror det ville være enklere og billiger for trådstarter å satse på en DC pumpe selv om den krever egen strømforsyning. Utvalget er mye bedre. Ev. Finnes det mange 220V AC pumper, March, Chugger, Iwaki o.l
 
Den pumpen du linker til trenger likespenning, så den vil ikke fungere.

Hva slags utstyr leverer 24 V AC egentlig? Spør av nysgjerrighet..

Det er den pensjonerte automatiker faren til brygge kompisen min som bygger ett "temp + controller brett" til oss.
Ikke sikker på merke (PE kontroller)
 

Vedlegg

  • 20141025_133614~2[1].jpg
    20141025_133614~2[1].jpg
    16,4 KB · Sett: 61
Det er den pensjonerte automatiker faren til brygge kompisen min som bygger ett "temp + controller brett" til oss.
Ikke sikker på merke (PE kontroller)

Interessant! Jeg trodde 24 V DC var vanlig hos automatikere, men tydeligvis benyttes AC også. Støtter for øvrig tipset om å heller se etter en DC-pumpe med egen strømforsyning, eller en som går direkte på nettspenning.

Skjønner ikke helt hva slags boks det er på bildet (hva er en PE-controller? Har det noe med jording å gjøre?), men hvis du får 24 V AC ut, kan du jo bare benytte dette som styrestrøm for reléer etc, eventuelt via en likeretter hvis nødvendig. Da får du også et galvanisk skille mellom lasten og boksen, som kanskje kan være bra.
 
Tilbake
Topp