3 fas varmeelement styrt av pid?

Jeg skal oppskalere mitt utstyr og min far har to 6kw og ett 4 kw varmeelement som er 3 fas.

I dagsleget har jeg ett 2 kw varmeelement som er 2 fas i en kjøleboks som jeg styrer med pid. Kan jeg styre ett 6kw varmeelement som er 3 fas fra en vanlig pid?
 
PID er så mykje rart. Nokon gonger har den internt RELE og andre gonger styrer den eksterne SSR. Den med internt RELE har vel ei begrensing for kor mange watt den taklar. SSR har også ei begrensing for kor mange watt den taklar. Du må vel truleg ha PID som styrer ekstern SSR og så må du kanskje ha 3-fase SSR også - vil eg tru... utan at eg akkurat er elektrikar....
 
3-fase SSR består i prinsippet av 3 stk. enfase SSR styrt med samme inputsignal. Så du trenger enten 3 stk enfase SSR eller en 3-fase SSR, det siste virker jo mest praktisk. Ellers samme forbehold som Katla
 
Sikkert litt på siden, litt mye detaljer siden TS allerede har fått en anbefaling på SSR, og hvordan de ser ut inni er kanskje ikke veldig spennende. Siterer på nynorsk
"Three-phase loads can be controlled using 2 or 3 SSR’s.
Use 3 SSR’s for “Y” or “star” 3-phase loads using a neutral line.
Two SSR’s will control “delta” loads with no neutral line. Three solid state relays are also used when there is no neutral load to provide
redundancy and extra assurance of control"
 
Tilbake
Topp