300 kr inkl frakt for thermapen - løp å kjøp

Godt fornøyd :)
Ser jeg betalte 280,64 inkl. alt
9a3898348bd951f0196edfea1386fe6a.jpg
 
Sist redigert:
Ja har sikla lenge på dem, men de har vært så dyre. Kanskje kjøpe en til kjøkken og en til brygging. På bryggerommet vil jeg henge denne fast i en spiralslange fra taket slik at den aldri kan forsvinne!
 
Tja, litt smårisky. 29 pund inkl frakt. Det tilsvarer 341 kroner og 60 øre med markedskursen akkurat nå. Tollvesenets omregningskurs skal ikke avvike mye før man er over 350 kroner, noe som da potensielt utløser mva og gebyrer osv. Men utover det er det rasende billig for det mest praktiske termometeret som finnes.
 
Så lenge du kan bevise at du har betalt under 350kr (bankutskrift/kvittering) skal du slippe moms - men det blir jo en prosess å sette igang om du allerede har fått regningen
 
Benyttet bankens valuttaomregning i stedet for paypals, kom da under 350 kroner. Blir uansett bare 89 kr ekstra i moms om man kommer over, så vidt jeg har klart å se.
 
Benyttet bankens valuttaomregning i stedet for paypals, kom da under 350 kroner. Blir uansett bare 89 kr ekstra i moms om man kommer over, så vidt jeg har klart å se.
Ikke glem 150,- i fortollingsgebyr om den kommer med posten...

Eller en liten formue om det er DHL eller lignende selskap
 
Dem feilmerket min, satte 30 på tolldeklareringen og 29 på fakturaen. Det gjorte at jeg måtte betale 235 kr for fortolling og moms. Men den var jo feilmerket og jeg hadde jo betalt under 350 så fikk heldigvis igjen de pengene. Så skal dere bestille den så legg ved notat der dere ber om at dem merker pakken med riktig sum. Blir for teit når dem merker med 30 på noe som koster 29 .
 
Tollvesenet fastsetter kursen for varer onsdag uken før. Å bruke annet en handletidspunktet vil jo være feil, og da kommer vi til:

GiZ3hC7.png
 
Sjekket tolletatens kurs før jeg handlet.
Da vart kostnaden under 350 og har til nå ikke fått mva krav.
Men det er vel ikke mer enn en god uke siden den kom.
 
Fikk min i posten idag. Var merket som gift :)

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
Min er i boks og. Merket gift, og ingen verdi på emballasjen slik jeg ba om. Kan ikke se at tullen har blandet seg inn.
:)

Har bare hatt skittermometere frem til nå. Denne oser av kvalitet. Veldig happy.
 
Fikk min igår og testet den idag. Mitt gamle termometer viser nøyaktig 2 grader lavere temp. Det forklarer hvorfor noen av mine siste batcher endte på for høy FG....
 
Tilbake
Topp