• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

36-liters aluminiumsgryte med kran til salgs

Gahr

Norbrygg-medlem
Jeg vil selge min 36-liters aluminiumsgryte over nyttår. Gryta har sveiset på en rørstump på utsiden, like over bunnen, og det er skrudd i en kran i denne. Hullet i gryta er altså omtrent så lavt som det fysisk er mulig å få det i gryta. En standard 1/2" kran og lokk følger med. Det er ikke boret opp gjenger slik at man kan skru inn noe på innsiden i gryta. For tiden bruker jeg den som skyllevannsgryte, men har brukt den i mange år til koking av vørter. Om man vil bruke den til koking, bør man fikse en anordning for siling, slik at man ikke tetter krana (ev. bytte kran, da systemet slik det er nå ikke funker videre godt med løse pellets). Jeg har en primitiv sil som gjør at gryta fungerer bra med bruk av humle i blomsterform. Denne følger med dersom det er av interresse. Gryta er isolert med liggeunderlag og aluminiumstape (lett å fjerne, hvis det er ønskelig).

Litt detaljerte bilder kommer snart. (Kan sees til høyre på bildet i denne posten på forumet.)

Gryta kan enten hentes hos meg i Fyllingsdalen, eller jeg kan sende den i posten. Kjøper betaler porto.

Pris: 700,-
 
Gryta er tykkbunnet, isolasjonen er liggeunderlag som er tilpasset og dekket med aluminiumstape. Jeg har brukt en 2000W kokeplate til koking av vørter og til oppvarmigen av skyllevann.
 
Tilbake
Topp