• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

36L (tror jeg) kjele selges for Kr 0,-

Espen Unnvik

Norbrygg-medlem
Gir bort kjele med lokk i rustfrittstål, den er noen og tredve liter.....mener å huske 36L.....importert fra USA for noen år siden.....kostet en formue....
Kjelen er i bra stand, den har en gjennomføring av den mindre proffe sorten, men dette fikser du fint opp i selv.
Den er isolert med liggeunderlag fra biltema, har vært benyttet som HLT de senere årene men er nå pensjonert til fordel for en kjele på 50L....

Reglene er som følger:

1. Ikke send PM eller ta kontakt på annen måte.
2. Kjelen står ved inngangsdøren min i Øvre Sædalsveien 115, 5099 Bergen......ta kjelen å stikk.....
3. Førstemann til møllen.....
4. Jeg poster her når den er borte.....
5. IKKE KJØR I FYLLA....det er den ikke verd.....
 
Hehehe, første ølen er åpnet allerede. Og kjelen er dessverre ikke mer enn et par liter større enn min :)
 
Den står...om ikke noen henter den i kveld....noen timer ut på morgenkvisten.....etter det er den container mat.....
 
La meg korrigere......Kl 09:00 i morgen (tidlig) henter jeg sleggen å da ryker den til.......så får jeg hvertfall utløp for litt oppspart frustrasjon og forbannelse....

PS: frustrasjon og forbannelse har ikke noe med kjelen å gjøre.....den har vært en trofast trell i noen år......hadde jeg hatt plass hadde den havnet på bryggeri museumet mitt....
 
Synes du skulle gi den noen flere dager og heller ta ut frustrasjonen på en trerot/stein e.l. i hagen ;) Sikkert mange med minimalt budsjett og stor innsatsvilje som kunne dra nytte av denne!
 
De som henter den kan ta en titt i hagen.....de vil forstå at mye frustrasjon er allerede tatt ut.....

EDIT: ja ikke bare frustrasjon.....jeg koser meg i hagen......blir noen øl sammen med hagearbeidet også.....når jeg kjenner etter er jeg egentlig ikke så frustrert og forbanna.....
egentlig er jeg i godt humør.....men vær så snill: hent kjelen, jeg har ikke plass til den....ønsker at den skal få ett godt hjem hvor noen setter pris på den og ølet de brygger.
 
Hvis du kan la den stå ute til 12 i morgen, så kan jeg hente den. Har flere kompiser som har lyst å begynne å brygge, så skal nok klare å finne et godt hjem til den :)

Hvis noen andre er før meg, så er det synd for meg...

Edit: Tar selvsagt med noen flasker av siste produksjon  :)
 
OK....fristen er satt til kl 12:00 i morgen.......men ikke ring på.....min samboer er ute med kollegaer i kveld....hun er kanskje ikke i godt humør de første timene i morgen....bare hent den.....vil nødig få ekstra pes fra min bedre halvdel.....hun har nok dritt på meg allerede....
 
Hun kommer sikkert til å snuble i kjelen i natt......godt om noen henter den før hun står opp, så kan jeg benekte at det har stått en kjele ved inngangsdøren.....
 
Bård skrev:
Hehehe.  Blir stadig mer nysgjerrig på hele denne situasjonen.

Bare å ta turen over......med disse trege bergenserene rekke du det sikkert.......jeg begynner å forstå hvordan Hitler kunne overta lande så raskt....kjelen er her fortsatt....
 
Det kan jo vera at

a) Da e mykje motebakkje for å koma seg heilt opp til Øvre Sædalen og fredag kl. 20.00 er vel neppe den beste tida for mange på dette forumet  når det gjeld operasjon av motorisert transport?

b) Bergensarar  kanskje har nok 36 liters kjelar no som det er god tilgang på slikt her i bydn? ( og med Bergensarar meinar eg både dei som er født med skarre "R" og oss strilar som har kjempa oss opp og fram i verda og flytta til bydn)
 
katla skrev:
Det kan jo vera at

a) Da e mykje motebakkje for å koma seg heilt opp til Øvre Sædalen og fredag kl. 20.00 er vel neppe den beste tida for mange på dette forumet  når det gjeld operasjon av motorisert transport?

b) Bergensarar  kanskje har nok 36 liters kjelar no som det er god tilgang på slikt her i bydn? ( og med Bergensarar meinar eg både dei som er født med skarre "R" og oss strilar som har kjempa oss opp og fram i verda og flytta til bydn)

Jeg ønsker ikke å gå deg katla i næringen, jeg vet at Bergensere og omegn har ett godt tilbud hos deg....og vi trenger slike som deg....jeg har selv flyttet til bydn fra Askøy.....så dette gjelder bare en enslig kjele.....uten eier........
 
Tilbake
Topp