6 kg CO2 flaske

Ketil

 
Kjøpte en 6 kg CO2 flaske hos BRA TEK i Drammen i dag. Kr 600 inkl mva med helt ny ventil (type skru).
Var ikke dette billig?
De har flere på lager forøvrig.
Kan ha noe med at de måtte bytte ut mange på skoler ol pga feil fra produsenten nylig.
 
Nei.
Når jeg sier hva det skal brukes til, blir dt allid et glis  ;D, også vet de hvordan det skal se ut. Det er visstnok oss og akvariegutta som er kundene på dette utstyret.
 
Jeg syntes dette virker veldig billig. Brygging.no selger disse for 1900,- ombygd/overhalt og fyllt med CO2. Et scoop spør du meg  :)
 
Sto å så på at han fyllte den, så den ble full ja.
Som nevnt hadde de flere, for de som ikke bor alt for langt unna.
 
Bjarte H skrev:
Jeg betaler 125kr/kg for kun gass. Bra deal

Det hørtes litt dyrt ut igjen. Jeg betaler 565,- inkludert mva for inntil 6 kg. ( 94,- kr pr liter )
Og 804,- inkludert mva for inntil 10 kg.  ( 80,- pr liter )

Når det gjelder medisinsk oksygen så betaler jeg: 487,- kr inkludert mva for 5 liter.

Dette er hos Brannteknikk Grenland AS.
 
Knut1 skrev:
Bjarte H skrev:
Jeg betaler 125kr/kg for kun gass. Bra deal

Det hørtes litt dyrt ut igjen. Jeg betaler 565,- inkludert mva for inntil 6 kg. ( 94,- kr pr liter )
Og 804,- inkludert mva for inntil 10 kg.  ( 80,- pr liter )

Når det gjelder medisinsk oksygen så betaler jeg: 487,- kr inkludert mva for 5 liter.

Dette er hos Brannteknikk Grenland AS.
Jeg fyller kun 2kg, så da er det kanskje et servicehonorar innbakt i prisen.

487kr/l for oksygen høres fryktelig dyrt ut. Jeg betaler 0.05kr/l :)
Du har kanskje en 5l kolbe som du fyller til 100 bar? Det er 500l oksygen.

Jeg handler CO2 hos NOHA på Tiller. Oksygen fyller jeg selv :)
 
Ja nå kikket jeg bare på fakturaen her, og der står det "fylling av medisinsk oksygen 5l. Flasken er fyllt til 200 bar. Men trådstarter har ikke betalt for mer enn gassen. Flasken fikk han gratis.
 
Knut1 skrev:
Men trådstarter har ikke betalt for mer enn gassen. Flasken fikk han gratis.
Ny vri å ikke måtte betale for ny krane heller :)

(din oksygenpris er 2kr/l, som er 41 ganger høyere enn innkjøpspris. Noen tjener godt her :) )
 
Bjarte H skrev:
Knut1 skrev:
Men trådstarter har ikke betalt for mer enn gassen. Flasken fikk han gratis.
Ny vri å ikke måtte betale for ny krane heller :)

(din oksygenpris er 2kr/l, som er 41 ganger høyere enn innkjøpspris. Noen tjener godt her :) )
[/quote

Nettopp derfor er det interessant å se hva andre firmaer tar for CO₂ og oksygen.

Edit1: først skrivd på en samsung galaxy s2, og det gikk i ball... :)
Edit2: Gikk i ball nå også :)
 
Knut1 skrev:
Det hørtes litt dyrt ut igjen. Jeg betaler 565,- inkludert mva for inntil 6 kg. ( 94,- kr pr liter )
Og 804,- inkludert mva for inntil 10 kg.  ( 80,- pr liter )

Alle gangene jeg har kjøpt gass, har transaksjonen hatt klare tegn på RILUM: Kontanter, lommebok, ingen kvittering...
 
Eller om du fyller co2 på Brude i Ålesund, så må du bare huske å ha med et par flasker heime øl så blir gutta fornøyd! :ilike:
 
Ketil skrev:
Kjøpte en 6 kg CO₂ flaske hos BRA TEK i Drammen i dag. Kr 600 inkl mva med helt ny ventil (type skru).
Var ikke dette billig?
De har flere på lager forøvrig.
Kan ha noe med at de måtte bytte ut mange på skoler ol pga feil fra produsenten nylig.

Med gass håper jeg, ellers synes jeg det er dyrt fordi jeg betalte 500,- for ombygging og gass, betalte da kun for gass, refyllig kostet 400,- 2 år etterpå.
Co2 priser er ihvertfall ustabile, serdeles ustabile.
 
Med gass håper jeg, ellers synes jeg det er dyrt fordi jeg betalte 500,- for ombygging og gass, betalte da kun for gass, refyllig kostet 400,- 2 år etterpå.
CO₂ priser er ihvertfall ustabile, serdeles ustabile.
[/quote]

Goddag i luken Oddvar!
Kjøpte den selvfølgelig UTEN gass. Tenkte å bruke flaska som hjuletre.
GOD NATT!
 
Kjøpte brukt 5-6 kilos flaske fra Brannmateriell AAS i Tromsø idag. Betalte 611 inkl mva for trykktesting og ombygging + 432 inkl mva for 5 kg gass, totalt 1043 inkl mva. Mulig at dette var noe dyrt og da med tanke på at man kan få en ny 5 kg fra

http://www.okelektriske.no/overvak-alarm-sikkerhet/brannvern/
for kr 849... Men nå har jeg i hvert fall CO₂ en stund fremover. Skal bare forsøke å få tak i en adapter slik at jeg kan fylle mine sodastream gasstuber selv, noen som vet om det finnes?

Ellers tar jeg gjerne imot råd om hvor jeg finner en brukbar regulator.
 
Ketil skrev:
Med gass håper jeg, ellers synes jeg det er dyrt fordi jeg betalte 500,- for ombygging og gass, betalte da kun for gass, refyllig kostet 400,- 2 år etterpå.
CO₂ priser er ihvertfall ustabile, serdeles ustabile.

Goddag i luken Oddvar!
Kjøpte den selvfølgelig UTEN gass. Tenkte å bruke flaska som hjuletre.
GOD NATT!
[/quote]

nånånå, det er ikke spesielt å kjøpe bare flaske og så fylle selv, det kan være veldi lønsomt.
Når vi begynte bryggingen ble det ikke tatt betalt for annet enn gassen når bi fikk brukte brannslukkere, men det er tydelig at noen har begynt å tjene mere penger ved å ta betalt for trykktesting og ombygging og ....
 
Tilbake
Topp