6 kw induksjonsplate

Har vore på sløyden og snekra meg nytt bryggemøbel i MDF.
Denne gangen vart det ei kokeplate på tilsammen 6kw som er satt sammen av tre Biltema 2kw induksjonsplater. Desse er ganske rimelege og eg tenkte at tre av desse vil vere greit til ca 35-40l ferdig øl.

Den er kobla i trefase (ein fase pr. kokeplate) slik at eg kan bruke den på ein 3x16A kurs. Den kan lett koblast om slik at den kan feks. køyrast på ein komfyrkurs, burde gå greit på ein 25A. Eventuelt går det meg to (til tre) 16A (10A) med skøyteledning.

Ventar på ny kokekjele, ein 80qt. eller ca 75l rustfri induksjonskjele fra amerika. Einaste muligheit eg har for å teste med før eg får den er eit kar av tynn galvanisert stålplate som eg bretta til, men det funkar som berre F...

Det eg ikkje fekk til var å styre alle platene fra eit panel, det blinka litt rart i displaya når eg kobla knappane fra eit panel sammen for å styre to plater :bank2:. Måtte sage ut panela for å få montert dei i kassen. Spørst om ikkje garantien har falt bort... :attevar:

Så då gjenstår det berre ein mikrobølgeovn i kryssfiner og ein steikeovn i sponplate så er eg i mål ;D
 

Vedlegg

  • IMG_1430.jpg
    IMG_1430.jpg
    133,8 KB · Sett: 1.972
  • IMG_1429.jpg
    IMG_1429.jpg
    116,8 KB · Sett: 1.941
  • IMG_1440.jpg
    IMG_1440.jpg
    129,1 KB · Sett: 1.951
41 cm så dekkar du siste ringen på spolen, men den fungerer med mindre, men med redusert effekt.
Kjelen eg har bestilt, og hatt i tankane hele tida er 19-3/4", eller ca 50 cm. Kunne ha tyna avstanden mellom spolane litt til men i dette tilfellet hadde eg ikkje bruk for det.



-protto.
 
Tøft prosjekt!
Kjøpte akkurat samme induksjonsplate på biltema selv. Ble litt skuffa av at vifta bråker såpass mye men sånn er det. Ellers virker det ikke som om den er på 2KW. Når jeg bruker en wattmeter så hopper avleste effekt mellom 1550 til 1650 watt eller der omkring. Har noen andre prøvd å måle effekten?

Ellers, siden du har åpna disse boksene, ser du noen mulighet for å koble seg forbi panelet slik at man kan koble "induksjonselementene" direkte til et ssr relé. Lurte på om få til pid styring siden panelet egentlig ikke er så veldig brukanes til annet en av og på.
 
staldor skrev:
Tøft prosjekt!
Kjøpte akkurat samme induksjonsplate på Biltema selv. Ble litt skuffa av at vifta bråker såpass mye men sånn er det. Ellers virker det ikke som om den er på 2KW. Når jeg bruker en wattmeter så hopper avleste effekt mellom 1550 til 1650 watt eller der omkring. Har noen andre prøvd å måle effekten?

Ellers, siden du har åpna disse boksene, ser du noen mulighet for å koble seg forbi panelet slik at man kan koble "induksjonselementene" direkte til et ssr relé. Lurte på om få til pid styring siden panelet egentlig ikke er så veldig brukanes til annet en av og på.

Uteffekten har direkte sammanheng med driftspenningen. Eg har som regel ca 240 v og får ut omtrent 1950w+ av kvar plate. Som du ser på bilde 2 har eg lagt ut dei tre fasane slik at eg kan sjekke med eit tangamperemeter.

Har eit prosjekt på gang sjølv om styring med PID ifm eit RIMS prosjekt. Har ein del tankar omkrig dette. Svar kjem viss eg finn ut korleis dette kan gjerast. (hint: Det sit to temperaturfølarar midt i spolen som begrensar effekten til plata samt styrer vifta, desse kan "messast" med).
 
Ok. Spenningen her ligger på ganske jevne 220V så det svarer kanskje til 1650 watt. Jeg har ikke så mye sterkstrømerfaring så får se om jeg tørr begi meg ut på modifiseringen. Men går induskjonselementene direkte på 220V AC eller må strømen via en likespenningkonverter e.l. ?
 
staldor skrev:
Ok. Spenningen her ligger på ganske jevne 220V så det svarer kanskje til 1650 watt. Jeg har ikke så mye sterkstrømerfaring så får se om jeg tørr begi meg ut på modifiseringen. Men går induskjonselementene direkte på 220V AC eller må strømen via en likespenningkonverter e.l. ?

...Litt meir komplisert enn som så desverre... Inne i plastboksen er det ein høgeffektdel,

-den som gir elektrisk energi til spolen. Denne er ikkje særleg mykje eg kan gjere med iallefall. Her blir 220volten likerettea til ca 380v likespenning og hakka opp av ein transistor og sendt til spolen som høgfrekvens. Spolen utgjer saman med ein kondensator ein resonanskrets som ocillerar med høg frekvens. Her er det høg spenning inne i bildet og kondensatoren har ein påstempla spenning på 1200v-ingenting å tukle med...

-Og ein styre-del. Den siste kan KANSJE klussast litt med.
Er ingen ekspert eg heller, men litt "straum og sånn" sjønnar eg....(flinkare med straum enn å brygge øl, men håpar det vil endra seg...)



-protto.
 
Hinsides,

Har søkt internett i dagesvis etter induksjonsplate på 6 KW som kan brukes på 3 x 220V. Einaste eg fant var denne sida i USA frå Cooktech. http://www.cooktek.com/product_info.php?p=106 Har sent mail til den norske leverandøren og spurt etter pris, blir sikker dyrt, har ikkje fått svar ennå. Cooktech seier det tar 15 min å koke opp 19l vatn. Har du testa din?

Djupt imponert! :amen:
Helsing

Tore
 
Stilig prosjekt  :yes:

Vet du frekvensen den sender ut til spolene? Har et annet prosjekt liggende på "vent", så hadde vært interesant om du viste det eller kunne måle det...

MVH
Børge
 
Har ikkje testa koketiden endå, men den er relativt rask vil eg sei. Får litt bedre mulegheit når eg får gryte som passar oppå heile plata. Så gjenstår det å sjå om det er holdbart, håpar det er det.

Kor stor grytediameter har du ToreT? Berre å finne fram nokre plankebitar og sette i gang...

Har ikkje målt frekvensen, har ikkje osc. Men viss du er interessert i sånt kan du lese vedlagt pdf. Det som er beskreve på side 22 og utover er så og sei identisk med innmaten i biltemaplata. Der står det forøvrig 27kHz.
I tillegg inneheld plata styringdelektronikk, mikrokontroller knappar og display, men ellers mistenkeleg likt koblingskjemaet på s. 23 ::)

-protto.
 

Vedlegg

  • AN-9012.pdf
    229,9 KB · Sett: 579
Er det nokon her som brukar VVberedarar til koking som veit eller kan sjekke om stålet i VVB'en er magnetisk? I så tilfelle ville det vere mulig å dandere fleire av desse elementa (spolane) rundt den avrunda bunnen på beredarane.

Det treng ikkje vere flat annleggsflate mot spolen for at den skal virke. Under testing har eg funne at alt innanfor, lat oss sei, 0-25mm avstand frå spolen går greit.

By default ligg toppen av glassplata omkring 13-16mm frå spolen uansett.



-protto.
 
Dette ser fett ut, ja!  :heygrr: For en smart idé å bruke noen enkle og billige induksjonsplater til å lage noe så stort som det her. Typisk at den bruker 27 kHz da, det er vel en slags fri frekvens. Og bra du bygget den så sterk, for når du har gryten full av vørter så er det fort 60-80 kg som står på den.
 
Liten tanke. Hva med å sette en gjæringsbøtte av plast direkte på induksjonsplaten og legge en magnetisk stålskive e.l. i bunnen av bøtta med 2-3 mm klarning (slik at ikke bunnen smelter bort..)? Hvis det funker er det et ganske billig og lettvint stort kokekar. Med "brew in a bag" metoden kan da mesking, koking og gjæringen foregå i samme bøtte. Hm.. må teste når jeg kommer hjem :)

Edit: Funker!  :) Eneste er at effekten gikk ned når avsntanden øker, slik at man bør ha en gjæringsbøtte som ikke har for mye forhøyninger i bunnen e.l. Formen/størrelsen på metallskiven har også endel å si. Kan hende at en mer magnetisk skive kan øke effekten slik at man bedre effekt selv ved endel avstand.. Noen forslag?

Edit2: Merk at effekten ikke forsvinner i lufta men at spolene tydligvis ikke finner nok motstand til å kunne pumpe ut full effekt. Dvs. indukjsonsplaten bruker kun 1200 watt (ikke 2000 watt, eller ca. 1700 som jeg får ved full kontakt med en stor gryte).
 
staldor skrev:
Liten tanke. Hva med å sette en gjæringsbøtte av plast direkte på induksjonsplaten og legge en magnetisk stålskive e.l. i bunnen av bøtta med 2-3 mm klarning (slik at ikke bunnen smelter bort..)? Hvis det funker er det et ganske billig og lettvint stort kokekar. Med "brew in a bag" metoden kan da mesking, koking og gjæringen foregå i samme bøtte. Hm.. må teste når jeg kommer hjem :)

Edit: Funker!  :) Eneste er at effekten gikk ned når avsntanden øker, slik at man bør ha en gjæringsbøtte som ikke har for mye forhøyninger i bunnen e.l. Formen/størrelsen på metallskiven har også endel å si. Kan hende at en mer magnetisk skive kan øke effekten slik at man bedre effekt selv ved endel avstand.. Noen forslag?

Edit2: Merk at effekten ikke forsvinner i lufta men at spolene tydligvis ikke finner nok motstand til å kunne pumpe ut full effekt. Dvs. indukjsonsplaten bruker kun 1200 watt (ikke 2000 watt, eller ca. 1700 som jeg får ved full kontakt med en stor gryte).

Du vil merke effektreduksjon ved å bruke lita gryte. I bruksanvisningen (viss ein kan kalle det for det...) står det at ein skal bruke gryter med mellom 12 og 22 cm trur eg det var.

Når eg har testa med litt lita panne har eg merka at eg ikkje får full effekt, men med større panne vil ein belaste spolen meir og få høgare effekt. Har ikkje merka noko vidare økning utover maks effekten ved å gå over 22 cm.
Har testa med litt forskjellig, bl.a. gløding av tynn rustfri plate som går heilt fint.
Det er mengden stål og avstand som skal til for å belaste spolen for å få rett effekt ut av plata.



-protto.
 
Kansje noen er heldige å få billig iduksjonsplate på netthandelen,
men det er langt fra selvfølge, har sett mye gå for mye høyere pris enn på CO/BT.
http://www.netthandelen.no/visauksjon.aspx?pid=102368
 
Ok, har kokt litt vann med snø og is i, og kansje litt kattepiss :namnam: 232V i dag (lang skøyteledning) 15A noko som skulle gi ca akkurat 6000W+.

Stålkar på 50x40cm, vannstand ca 6cm (12l) Fra isvann til kok på 18 min utan lokk. Husk at det er stor flate på karet mitt og høg avdamping. Med lokk ville tida vore bedre.

6KW er jo 6KW uansett korleis ein vrir og vender på det.

Måtte ha nokre stålskrap i karet for at bunnen skulle ligga sånn høveleg ned mot platene, desse måtte følgeleg også varmast opp.


-protto.

-Phu, badstu i snekkerboden no........
 
Eduard skrev:
Dette ser fett ut, ja!  :heygrr: For en smart idé å bruke noen enkle og billige induksjonsplater til å lage noe så stort som det her. Typisk at den bruker 27 kHz da, det er vel en slags fri frekvens. Og bra du bygget den så sterk, for når du har gryten full av vørter så er det fort 60-80 kg som står på den.

Ja tenkte nøye gjennom styrken, derfor er det tre "spant" som møtest på midten i tillegg til nokre støtter til spolane. Laga toppen av 12mm MDF, Hadde eigentleg tenkt å bruke masterboard (underlagsplate for varmekabel) men den har ikkje samme styrke, får sjå korleis det går med varmeproblemer etterkvart.

Den tåler iallefall et eg sitt på midten, sjølv om eg er berre 65kg med klær og frukost :laugh:. Har antageleg fått forlite øl i oppveksten.....


-protto.
 
Tilbake
Topp