8 grams CO2-patroner

Jørn Hammerud

Norbrygg-medlem
Jeg har tappesystemet Tap-A-Draft, og nå har jeg snart ikke flere patroner igjen. Det er visst vrient for både ebay og amazon å sende slike til Norge. Jeg finner ei heller noen som selger 8 grams patroner i Norge. Er det noen som vet om butikker som selger slike? Jeg er så lei av å flaske...
 
Ja, ser også at shippingen blir dyr. Jeg ser av gamle tråder at Clas hadde dem før, så har et håp om at noen vet om andre butikker i Norge som fører dette. Kanskje noen softgun-folk der ute som vet?
Takk for tilbakemelding!
 
Sportsforretninger nåtildags selger CO2-patroner. Til sykkelpumper. Vet ikke hvilke størrelser som finnes, men 16g er i hvert fall vanlig.
 
Har lest noke om at co2 frå BT var det usmak på. Har ikkje testa dette sjølv. Men det finest co2 som er beregna på næring, og co2 for industri.
 
Har lest noke om at co2 frå BT var det usmak på. Har ikkje testa dette sjølv. Men det finest co2 som er beregna på næring, og co2 for industri.
Og de fleste her inne bruker CO2 for brannslukking. Går sikkert fint, Co2 er CO2.
 
Ja co2 er co2 Det er berre spørsmål om kor rein den er. Kan vere rester av olje / smøring i den industrielle utgaven.
Dette stemmer ikke. Jeg tok i fjor kontakt med både AGA, Yara samt flere steder i nærheten for å kunne få fylt CO2. Spurte samtidig om hva som var forskjellen på Næringsmiddelgodkjent gass og ikke. Det beste svaret fikk jeg fra AGA. De sa at Næringsmiddelgodkjent CO2 er næringsmiddelgodkjent fordi flaskene blir merket med dato/nummer osv. hver gang de fylles, forseglet og sendt ut til kunde. Om AGA skulle finne ut at det var noe galt med noe, kunne de trekke tilbake flaskene. Gassen var akkurat den samme, uansett hvor man fikk den hen. Og om flaskene man brukte var skikkelig vasket, skulle det ikke være noe forskjell what so ever.
 
Dette stemmer ikke. Jeg tok i fjor kontakt med både AGA, Yara samt flere steder i nærheten for å kunne få fylt CO2. Spurte samtidig om hva som var forskjellen på Næringsmiddelgodkjent gass og ikke. Det beste svaret fikk jeg fra AGA. De sa at Næringsmiddelgodkjent CO2 er næringsmiddelgodkjent fordi flaskene blir merket med dato/nummer osv. hver gang de fylles, forseglet og sendt ut til kunde. Om AGA skulle finne ut at det var noe galt med noe, kunne de trekke tilbake flaskene. Gassen var akkurat den samme, uansett hvor man fikk den hen. Og om flaskene man brukte var skikkelig vasket, skulle det ikke være noe forskjell what so ever.
Da er svaret eg fikk frå min gass leverandør ikkje heilt det sammne.
Men det er sikkert som du seie.
 
Tilbake
Topp