Ægir Harvest Ale

Er det noen der ute som sitter på oppskriften for Ægir Harvest Ale?
Harvest Ale var et av de beste bryggene jeg smakte i 2011, og jeg håper det kommer tilbake i år også.
 
Har du fått noen respons på denne?
Jeg frekket meg til å sende en mail til han Ægir sjøl, men har ikke fått svar :(
 
Ingen svar desverre nei. Håper han ewan bare er treig med å svare deg. Gi meg en lyd om du får noe svar  :biersmile:
 
Mulig at Evan vil holde oppskriftene sine for seg selv, han lever jo av dem. Uansett vet jeg at han har det veldig travelt, med nytt bryggeri og greier, så det å svare hjemmebryggere står neppe øverst på prioriteringslista hans.
 
Harvest Ale er vel såvidt jeg har forstått brygget med fersk (ikke tørket) humle? Den kan vel i så fall bli problematisk å replikere for en hjemmebrygger, uansett om man får tak i oppskriften eller ikke.
 
Arne M skrev:
Harvest Ale er vel såvidt jeg har forstått brygget med fersk (ikke tørket) humle? Den kan vel i så fall bli problematisk å replikere for en hjemmebrygger, uansett om man får tak i oppskriften eller ikke.

Det er nå ein del av oss som har humle i hagen så det med fersk skal vel enkelte kunna greia i løpet av hausten.   

For min eigen del må det bli neste haust sidan dette året vel går med til å få røter til å utvikla seg - men neste haust - då vert det vonaleg humle frå eigen hage.   
 
Arne M skrev:
Harvest Ale er vel såvidt jeg har forstått brygget med fersk (ikke tørket) humle?

Såvidt jeg har forstått blir den brygget hver høst av denne høstens ferske humle, men som likevel blir tørket av transporthensyn (lavere vekt / billigere frakt til Norge, og ingen fare for mugning).
 
Hvis Evan prioriterer å lage øl fremfor å svare på henvendelser fra hjemmebryggere, så har han min fulle støtte.

Men hvis jeg har forstått det sånn nogenlunde: En Pale ale med Columbus, det er jo ikke så magisk.  Det store spørsmålet er vel hvilken gjær som setter det umiskjennelige ægirpreget på sakene.
 
Akkurat dette ølet veit eg ikkje, og har desverre ikkje smakt, men Ægir brukar wlp051 i mange øl.
 
Men er det noen som tør å gjette på Fellesnevneren som gjør at ægir ølet smaker så.....ægir?

Sent from my HTC Desire using Tapdance 2
 
Gahr skrev:
Mener de har gått over til WLP001 nå.

Dei brukar wlp001 til dei sterkaste øla, bruken av wlp051 er uendra. Sente mail til Evan og fekk raskt svar.

ErlendT skrev:
Men er det noen som tør å gjette på Fellesnevneren som gjør at ægir ølet smaker så.....ægir?

Sent from my HTC Desire using Tapdance 2

Eg tør å gjette, men det er ikkje sikkert det er rett ;)

Sidan fleire av sortane brukar wlp051, IPA inkludert, gjettar eg at ein av fellesnevnarane er gjæren.

Og sjølvsagt at det er brygga* i indrefileten av Norge :ilike:


*mykje av flaskeproduksjonen er rett nokk lisensprodusert i Belgia, enn så lenge.
 
Noen som har funnet oppskrift på denne?
Husker jeg satt og koste meg glugg ihjel på pudderbar  i Myrkdalen for noen år tilbake med denne fabelaktige drikken.
 
Smakte denne I helgen. For en nydelig øl.

Er oppskriften I ølbrygging boken?  Jeg har denne,,men den ligger hjemme,,og er fersk som julegave.)
 
Tilbake
Topp