Ægir julebrygg - Best før?

Før jeg skriver det jeg skal skrive så må jeg bare si at jeg er en stor fan av Ægir på generell basis.  Og det er sansynligvis Evan som har en del av æren for å bringe meg inn på denne stien med sine brygg.

Men.

Jeg snakte Ægirs julebrygg første gang for 3 juler siden.  Jeg ble ganske frelst av dette utrolig geniale juleølet. 
I fjor ble jeg litt skuffet, og tenkte at det var bedre året før.  Men det var et godt øl, bevares. 
I år er jeg jammen ikke sikker.  Klarer ikke å sette fingeren på det helt, men det smaker litt tynt.  Mye spennende krydder fremdeles, og artige smaker, men det akkurat som litt tynt....
Etter å ha satt til livs et par av mine surt erhvervede eksemplarer så klarer jeg ikke helt å droppe tanken på at det har tapt seg over årene. Håper det er ganen min som har blitt mer kresen, og ikke brygget som har blitt mindre bra :)
Flere som har noen tanker om dette. Tror jeg trenger litt sjelesorg :)
 
Det meste av Ægir som man finner på polet og butikk er brygget på lisens i Belgia. Det er altså ikke Ægir bryggeriet som brygger det. Det er samme resept og vannet er justert, men det blir fortsatt en liten smaksforskjell. Du skal se det blir bedre når 100% av produksjon kommer tilbake til Flåm! :)
 
Tilbake
Topp