Alltid samme bismak - i ferd med å gi opp all grain

Eg har brygga mykje ekstraktbrygg, og alltid vore nøgd med resultatet. Men no har eg prøvd meg på all-grain tre gonger, og alle gongane har eg fått samme  bismak - det er svært vanskelig å forklare, men om eg skal gå etter bismak-tabellane må det enten vere "våt papp", "innestengt" eller "astringent(?)".
Dei to første gongane gjekk eg for BIAB, mens denne siste gongen har eg brukt ei meskebøtte a la den dei sel på petit. Eg har slitt med eit unøyaktig termometer, så mesketemperaturen var truleg vel høg dei to første gongane. Då hadde eg og dårleg utgjæring, og var dum nok til å riste gjæringskaret i eit desperat forsøk på å få i gang igjen gjæringa. Eg har vore sikker på at dette var problemet, at ølet då vart oksidert. Men no har eg altså fått den same bismaken på det siste ølet, og det mens det enno står på gjæringskaret, og knapt er utgjæra. Har det blitt oksidert, må det ha vore under resirkulering/skylling, men eg følte ikke det blei plaska særleg mykje då. Eg drakk forøvrig eit heilt glas av vørteren før pitching, og kjente ikkje noko bismak då. Bismaken i dei to første blir forøvrig ikkje betre med lagring (kanskje litt verre, men det kan og hende eg blir meir var for smaken). Så då er spørsmålet, er det noko vits i å halde på med dette? Fins det ei orsak og ei løysing?

Beklager det lange og klagande førsteinlegget, men eg er frustrert og desperat.
 
Kan det være en infeksjon du har fått?

Du skriver ikke hvor du bor, men det kan nok være en løsning å få en erfaren brygger til å smake på ølet. Norbrygg har en tjeneste der medlemmer kan sende inn øl for vurdering, dersom du ikke har noen andre hjemmebryggere i nabolaget.
 
Jeg har stiller min lever og gane til disposisjon. Send meg PM hvis du er interessert.
 
Pøyvind!
Vil anbefale deg å skaffe deg litt av den litteraturen som finnes, hvis du ikke alt har gjort det. I den norske bryggeboka (Moderne Hjemmebrygging) får du god hjelp til hvordan bryggingen skal gjennomføres. Det er sikkert bare en liten fillefeil du har gjort.
Boka "How to brew" er også å anbefale. Her på forumet under "Slik brygger du øl", "Artikler", finner du også mange tips.

Det er ikke sikkert at selv om noen smaker på ølet ditt, at de kan si hva du har gjort feil. Kanskje kan det være svikt i desinfiseringen som noen antyder! Har erfaring med det selv.
Ikke gi opp!
Mvh Svein Erik
 
Tilbake
Topp