Alternativ til cascade pellets 6.5%

Hei

Skal prøve  meg på en ipa ti helga og tenkte å følge oppskriften til nøgne ø. Problemet er at vin og bar er utsolgt for cascade 6.5%. Noen tips om annen humle som kan gjøre susen istedenfor?
 
Av det VoB har på lager nå ville jeg prøvd m Centennial eller Chinook (Amarillo og Columbus er utsolgt også).
 
Nøgne Ø varierer vel litt på hvilke humler de bruker i IPAen sin. Jeg smakte den senest på DN sin ølsmaking i Oslo,og da er jeg ganske sikker på at det var brukt en del nelson sauvin i den.
 
gustavf skrev:
Nøgne Ø varierer vel litt på hvilke humler de bruker i IPAen sin. Jeg smakte den senest på DN sin ølsmaking i Oslo,og da er jeg ganske sikker på at det var brukt en del nelson sauvin i den.
den smakte jeg på der også (bla altfor mye annet). syns den hadde et hint av kattepiss, er det det som er kjennetegnet ved nelson sauvin?
 
tomv skrev:
gustavf skrev:
Nøgne Ø varierer vel litt på hvilke humler de bruker i IPAen sin. Jeg smakte den senest på DN sin ølsmaking i Oslo,og da er jeg ganske sikker på at det var brukt en del nelson sauvin i den.
den smakte jeg på der også (bla altfor mye annet). syns den hadde et hint av kattepiss, er det det som er kjennetegnet ved nelson sauvin?

Det er vel Simcoe som noen mener kan minne om kattepiss dersom den ikke blir kokt lenge nok?
 
tomv skrev:
den smakte jeg på der også (bla altfor mye annet). syns den hadde et hint av kattepiss, er det det som er kjennetegnet ved nelson sauvin?

Å beskrive smak og lukt er vanskelig, men jeg tror ikke den beskrivelsen kan brukes på nelson sauvin.
 
jeg har en IPA på fat nå, hvor jeg utelukkende har brukt Nelson.
en kompis lurte på om jeg hadde hatt eucalyptus i... Den er veldig fremtredende, men god. Flere har bedt meg lage ei tønne til dem av dette brygget, men man selger jo ikke barna sine :) i neste runde(imorgen) skal jeg bruke shitloads av cascade, med noen dryss slowenian golding.

håper det blir bra
 
Tilbake
Topp