Alternativ til Tec-7

Oddvar Demmo skrev:
Det samme er det ikke men det ser bra ut, alikevel bytter jeg ikke ut Tec7.
hvor skal du bruke det ?

Jeg holder på å sette inn vannkokerelementer i vanntanken min, og skal lime en koblingsboks på kjelen for at koblingene skal være trygge. Jeg skal gjøre det samme med kokekjelen også, på sikt. Jeg kunne også tenke meg å bruke dette i mesketanken, hullet til krana i kjølebagen er litt for stort for gjennomføringen. Da tenkte jeg det var greit å bruke noe som var trygt og bra. Jeg har ikke sjekka om jeg får tak i Tec-7 på Kongsberg, men har innbilt meg at det var vanskelig...
 
Pussig om du ikke får Tec7 i Kongsberg.
En byggvarehandel som Maxbo / Buyggmakker / Monter etc har det sikkert.
Alternativt kan Jernia være et sted å sjekke.
 
Har god erfaring med å bruke Tec7 til liming på stålkjeler men boksene må tåle temperaturen og ikke bli myk.
Elementer som skrues fast nøier seg nok med det meste.
Tec7 selges her hos alle som ikke selger mat og klær :)
 
ØysteinM skrev:
Pussig om du ikke får Tec7 i Kongsberg.
En byggvarehandel som Maxbo / Buyggmakker / Monter etc har det sikkert.
Alternativt kan Jernia være et sted å sjekke.

Men Jernia overpriser voldsomt.
 
Jeg var innom byggmakker, eller carlsen/fritzøe nå. De hadde ikke tec-7, men jeg kjøpte ct1, som skulle være tilsvarende. Inneholder ikke løsemidler og tåler 120 grader. Bør vel funke? Skulle visst tåle litt belastning også. 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
 
Dette er vel banning i TEC7 kirka men…:

TEC7 er ofte skildra her på Norbrygg som næringsmiddelgodkjent.    Den norske distributøren av TEC7 - Novatec - har ei nettside om TEC7.  http://www.novatech.as/Default.aspx?ID=320&ProductID=PROD473
Når det gjeld næringsmiddelgodkjenning dreier det seg om "grouting of floor and wall areas which are preparing and processing foodstuffs.  Thereby, a contact of the entirely cured adhesive and sealant, respectively, with foodstuffs for a short time is safe".

Her er lenka til "næringsmiddelgodkjenninga".
http://www.novatech.as/Files/Filer/...ovatech NO/TEC7_naeringsmiddelgodkj2012.pdf 

"Grouting of floor and wall area"s betyr fuging av f.eks. fliser i eit rom der ein bearbeidar næringsmidlar…. 

Det er eit godt stykke frå fuging av fliser i eit rom der ein bearbeidar næringsmidlar og kan risikera kort kontakt -  til å bruka det i kjelar der ein kokar vørter i ein time eller meir…. men eg høyrer no til den nevrotiske del av befolkinga..

   
 
thomashagen skrev:
Jeg var innom byggmakker, eller carlsen/fritzøe nå. De hadde ikke tec-7, men jeg kjøpte ct1, som skulle være tilsvarende. Inneholder ikke løsemidler og tåler 120 grader. Bør vel funke? Skulle visst tåle litt belastning også. 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

CT1 er 60 Shore A. Og det er det samme som Tec7 og de fleste andre rene montasje lim.

De limer veldig godt men tåler minimalt med bevegelse, når de er herdet.
 
Tilbake
Topp