Aluminiumskjele som HLT med herms coil

Er det noen som har tanker om hvordan det er å bruke en aluminiumskjele som HLT med herms coil(rustfritt stål)? Tenker da på en av de mange "krabbegrytene" på 36/40 liter som selges til en rimelig penge. I den grad det har relevans tenker jeg å montere ett Camco ULWD element på 3500 w i kjelen.

Jeg har lest at det er forskjellige tanker om dette, særlig med tanke på høye temperaturer (les koking) og mesking som innebærer syre(?), som igjen påvirker aluminiumet og frigjører stoffer som vi ikke vil ha i oss. Men når den uansett bare skal brukes til vann hvor temperaturen aldri er over meske- og skylletemperatur har det vel ingen ting å si?

Setter stor pris på svar, slik at jeg i tilfelle ikke gjør bomkjøp  :)

Hei!
Det er bare å sette i gang. Hvis dette hadde vært et problem, er det flere av oss som hadde vært ferdig for lenge siden.
Det dannes dessuten et oksyderingslag i kjelene etter hvert.

Svein Erik skrev:
Hei!
Det er bare å sette i gang. Hvis dette hadde vært et problem, er det flere av oss som hadde vært ferdig for lenge siden.
Det dannes dessuten et oksyderingslag i kjelene etter hvert.

Takk for svar! Da er det vel bare å legge inn en bestilling  :) Hvis det ikke er noen andre som mener det absolutt det motsatte da...

Er jo mange som bruker aluminiumskjele så ser ikke skummelheten i dette. Hvor har du tenkt til å bestille fra?

Tilbake
Topp