Are You a Beersnob?

janh

Norbrygg-medlem
Sakset fra siste "Beeradvocate":

Are You a Beersnob?
You know  you’re a beersnob if….

-You think your palate is better than everyone else’s.
-You put others down for their beer choices.
-You criticize and dismiss beers you haven’t tried.
-You can’t refuse a beer you deem inferior without being snarky.
-You feel compelled to correct people because you think they’re wrong.
-You think breweries are overrated just because they’ve become popular or successful.
You feel the need to defend yourself after reading this.

It’s important to remember that you’re not a beersnob simply because you have a discerning palate. It’s your palate and your wallet, so like or dislike what you want. Just don’t be a snob about it.
Respect Beer.
Beeradvocate issue # 61.

janh
 
Det er jo rart at man er en ølsnobb hvis man retter på alle folkan som tar feil!!  :D
Det blir jo ikke mye morro hvis man ikke skal få rakke ned på ting man ikke har smakt!!!
Nei, dette er nok alt for strenge kriterier!

Edit: Odland: det er noe med de som trenger å renvaske seg!
 
Svein Erik skrev:
Edit: Odland: det er noe med de som trenger å renvaske seg!

Hehe. Jau. Har en del kompiser som har kalt meg ølsnobb tidligere, men har vært veldig påpasselig på å si at smaken er individuell. Jeg drikker helst f.eks. Lucky Jack mens de  helst Tuborg eller Borg i samme settinger. Og jeg kommenterer ikke noe negativt rundt det, men sier at jeg foretrekker LJ ovet Tuborg. Har vært borti en del som skal tvinge fancyølet sitt på Tuborgdrikkere og hever seg over dem. Evt klager om en kompis gir dem en kald pils fra kjøleskapet. Dette er ekkelt snobberi.

Som nevnt over. Ølnerd = bra, ølsnobb = fysj
 
Er nok dessverre blitt en liten ølsnobb ja, men jobber med meg selv  :roedme:

Er jo stolt over å ha lært meg mye om øl, og legger litt stolthet i å kunne forklare andre hvorfor Dahls ikke er det beste ølleti verden :p
 
Har hendt at jeg har vært på Schaus med folk som har prata i telefonen telefonen og sagt de er på Schaus og tar en pils, selv om de faktisk sitter med en ale i glasset. Da protesterer jeg :) Om dette gjør meg til en ølsnobb ifølge punkt 5, så får det heller være :p Protesterer også om folk sier Borg er det beste ølet som fins...
 
olavgn skrev:
Har hendt at jeg har vært på Schaus med folk som har prata i telefonen telefonen og sagt de er på Schaus og tar en pils, selv om de faktisk sitter med en ale i glasset. Da protesterer jeg :) Om dette gjør meg til en ølsnobb ifølge punkt 5, så får det heller være :p Protesterer også om folk sier Borg er det beste ølet som fins...

Enig med olavgn over her :p Når jeg er hjemme hos folk som sier: "Ahh... Nå skal det bli godt med en pils! *Tsjjjjj - Guinnessen åpnes*" Da må jeg komme med en liten kommentar :) Men kjenner meg ikke så veldig godt igjen i resten, så det er vel bra :)
 
Tror det er en ganske vanlig feil at folk kaller all øl for pils. De er ikke klar over at pils(ner) er en egen øltype.
 
Må jo være lov å fnise litt av pils = øl. Jeg og Gahr satt på Mexico og hadde drukket ferdig være Brooklyn Brown Ale og servitøren spurte om vi "ville ha en pils til?". Lov å flire litt inni seg da.
 
Odland skrev:
Må jo være lov å fnise litt av pils = øl. Jeg og Gahr satt på Mexico og hadde drukket ferdig være Brooklyn Brown Ale og servitøren spurte om vi "ville ha en pils til?". Lov å flire litt inni seg da.

Vi flirte utenpå oss også. Vel å merke etter servitøren hadde gått...:)
 
Av en eller annen merkelig grunn høres det bedre ut med "ut å ta en pils" i stedet for "ut å ta en ale".
 
Tilbake
Topp