Austmann Hoppy Blonde

Lagde en blonde første gang selv, det gikk veldig greit. Leste oppskriften og satt opp en tidslinje med ting jeg måtte klargjøre og ha oppi, så gikk det fint.

Husk å være nøye med sterilisering av alt ølen har kontakt med etter kok
 
Supert, da blir det å prøve den.
Ja, blir å sørge for godt renhold og sterilisering :)
 
Har ikke lest bryggeanvisningen til hoppy blonde, men husk på at humlerike øl er veldig utsatt for oksidering og at det derfor kan føre med seg kompliserende elementer i gjæring/flaske prosessen.
 
Tusen takk for svar :)
Skal huske på dette, og har begynt å søke på forumet og på nettet for å lese og lære mer :)
 
Har brygget Austmann sin Hoppy Blonde to ganger, senest for en måneds tid siden.
Blir fantastisk flott og godt øl!

Valgte og tørrhumle litt mer en det som står i oppskriften, for og gjøre den litt ekstra hoppy.
Min endte forøvrig også på ca 6%.

Har du brygget? :)
 
Har brygget Austmann sin Hoppy Blonde to ganger, senest for en måneds tid siden.
Blir fantastisk flott og godt øl!

Valgte og tørrhumle litt mer en det som står i oppskriften, for og gjøre den litt ekstra hoppy.
Min endte forøvrig også på ca 6%.

Har du brygget? :)

Gleder meg allerede til å få begynt å testet litt.
Har ikke brygget ennå, jeg skal på jobb tur om en uke, så vil heller vente til jeg er hjemme igjen.
Dumt å la første brygget stå 4 uker på gjæring :p
 
Kanskje ikke så bra å la tørrhumla ligge i karet i en måned før man tapper. Men kan jo heller kjøre tørrhumla i whirlpool så kan det godt stå fire uker på gjæringskaret.
 
Ingen hast for min del, mangler fortsatt noen deler til kjølingen. :)
Men skal sørge for at alt er klart til jeg kommer hjem.
 
Tilbake
Topp