Austmann Vintersolverv

Noen som har oppskriften på denne? Syns å huske at den var svært god, og kunne tenkt meg å brygge noe tilsvarende til jul. Kunne du kanskje hjulpet meg å finne fram om dere har delt den @Coop ? :)
 
hei
Fikk du noen oppskrif på denne ? Kunne tenke meg å prøve denne selv ! Den beste juleøl jeg smakte i 2015 :beercheers:
 
Nei dessverre. Kom gjerne tilbake med den om du har bedre hell!

Har ikke prøvd å sende mail eller melding på FB til gjengen.
 
Nei dessverre. Kom gjerne tilbake med den om du har bedre hell!

Har ikke prøvd å sende mail eller melding på FB til gjengen.
Austmann/Coop har jo ikke akkurat stilt seg avvisende til å dele oppskrifter, men senest litt over et år siden fikk vi melding om at det ikke er tid lenger til å være noe særlig på forumet. Ville ikke vært usannsynlig om det samme gjaldt FB.

Mail derimot, var det ihvertfall en åpning for å sende tidligere, se oppskriften for Tre Gamle Damer for adresse.
Har sansen for de ølene jeg har smakt fra Austmann, kvalitetsbryggeri.
https://forum.norbrygg.no/threads/austmann-tre-gamle-damer.26625/#post-271902

Prøv da vel, hva har du å tape.
 
Jeg sendte mail til Austmann for en tid tilbake og spurte om oppskriften på et øl. Det tok en drøy uke før jeg fikk svar, men da ga Anders Cooper meg en utfyllende mail med en skalert oppskrift. Veldig bra!
 
Så bra! Håper du får svar så den blir lagt ut her. Av og til hender det at sjansen til å få svar synker med antallet spørsmål, men to oppskrifter får vi håpe er innenfor.
 
Ser ut som det kan bli etter hvert.

"Vintersolverv og Stille Natt er begge ekstremt kompliserte øl, hvor vi brygger flere batcher med forskjellig oppskrift og blender disse sammen. Det er 3 oppskrifter for Vintersolverv og 2 for Stille Natt. Jeg har oversendt forespørselen din til bryggmester, men det kan nok ta litt tid før du får svar! "
 
Ser ut som det kan bli etter hvert.

"Vintersolverv og Stille Natt er begge ekstremt kompliserte øl, hvor vi brygger flere batcher med forskjellig oppskrift og blender disse sammen. Det er 3 oppskrifter for Vintersolverv og 2 for Stille Natt. Jeg har oversendt forespørselen din til bryggmester, men det kan nok ta litt tid før du får svar! "
Dette var nytt for meg. Er det vanlig å brygge flere oppskrifter for så å blande disse sammen, eller er det kun disse Austmennene som driver med den slags? Hva vil de oppnå men en slik prossess istedefor å lage én oppskrift? Har smakt både Vintersolverv og Stille natt uten å bli imponert.
 
Tilbake
Topp