Heisann
Maltbua har endelig fått inn WLP 009 Australian Ale. Jeg har hittil bestilt dette og pils malt, for jeg har lyst til å prøve å lage noe Coopers Sparkling Ale lignene. Og dette som mitt første "all grain" brygg også ;D Så er det noen som har erfaringer med denne gjæren? Og hvilken humletype(r) er det fint å bruke tro?
Gahr 28/2-08
Hvordan gikk så dette, Gahr, fikk du lagd noe Sparkling Ale den gangen? Og hvordan blei eventuelt det?
Mvh Thomas
Maltbua har endelig fått inn WLP 009 Australian Ale. Jeg har hittil bestilt dette og pils malt, for jeg har lyst til å prøve å lage noe Coopers Sparkling Ale lignene. Og dette som mitt første "all grain" brygg også ;D Så er det noen som har erfaringer med denne gjæren? Og hvilken humletype(r) er det fint å bruke tro?
Gahr 28/2-08
Skulle hatt tak i WhiteLabs WLP009 Australian Ale, for å gjøre et lite sparkling ale-eksperiment. Er det noen som har forslag til hvor jeg bør bestille fra? Det er en spesila-strain, og er bare tilgjengelig i januar/februar, så det er ikke sikkert så mange selger den. Selvsagt kan jeg bestille rett fra WhiteLabs, men finnes det alternativer? Hvem er i stand til å levere fortest?
Hvordan gikk så dette, Gahr, fikk du lagd noe Sparkling Ale den gangen? Og hvordan blei eventuelt det?
Mvh Thomas