Avstemning | Deltakelse i NM2010 Publikums Favoritt

Dersom du planlegger ? bes?ke NM2010, skal du delta i klassen Publikums Favoritt?

  • Ja, så klart tar jeg med flere brygg!

    Stemmer: 9 28,1%
  • Ja, jeg tar med ett brygg

    Stemmer: 13 40,6%
  • Kanskje, får se om jeg har noe å stille med

    Stemmer: 1 3,1%
  • Kanskje, hvis premiene er verdt alt styr

    Stemmer: 4 12,5%
  • Nei, jeg tviler på om jeg brygger godt nok øl

    Stemmer: 5 15,6%
  • Nei, jeg vil heller bare smake.

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei, jeg er ikke hjemmebrygger.

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    32
  • Avstemningen er stengt .
I år avholdes NM i hjemmebrygging for fjortende gang. Mesterskapet har vokst seg stort og er blitt veldig populært blant både hjemmebryggere og ølelskere forøvrig, i meget stor grad takket være dere, hjemmebryggere, som stiller med egne brygg i klassen Publikums Favoritt.

Ifjor var pågangen overveldende, delvis pga fine premier. Det jobbes bak kulissene med å få til fine premier i årets PF også, skjønt det vil bli vanskelig å komme på lik høyde sånt sett. Håpet er derfor at mange altruistisk innstilte hjemmebryggere likevel vil stille i hopetall og by frem på godt øl også i år. Husk, det er dere selv som gjør NM til et arrangement som er verdt å gjenta, år etter år, og det er fortsatt god tid til at man rekker å brygge et godt brygg til publikums favoritt.

Tilkjennegi gjerne dine planer om deltakelse i klassen Publikums Favoritt ved å avgi en stemme i denne avstemningen eller start/delta i diskusjonen nedenfor!  :innlegg:
 
Fra siden Forhåndsinformasjon for deltakere:
I tillegg til den vanlige flaskeøl-konkurransen kan man stille i  "publikumsfavoritt" (PF), her koster det ingenting å delta, men du må levere minimum 18  liter øl (dvs. en full stor Cornelius-keg eller tilsvarende volum i flasker eller andre beholdere)

Mer informasjon om NM2010 (både flaskekonkurransen og Publikums Favoritt) finner du her.
 
Foreløpig informasjon tilsier at sponsor Petit Agentur har trukket seg lenger enn noen gang før og vil stille med følgende premier i klassen 'publikums favoritt'!

[size=14pt]1. plass - gavekort fra Petit Agentur på 2000 kr.
2. plass - gavekort fra Petit Agentur på 1500 kr.
3. plass - gavekort fra Petit Agentur på 1000 kr.
4. til og med 10. plass - gavekort fra Petit Agentur på 300 kr.[/size]
 
Mulig at vi er unormalt tette i pappen, men der er så mange paragrafer omkring deltakelse i NM at man helst burde ha engasjert egen jurist før innsending! At samme øl ikke kan delta i flere klasser i flaskekonkurransen har vi skjønt (det er jo også ytterst logisk), men kan samme øl delta både i flaskekonkurransen (selve NM) og i klassen "Publikums Favoritt"? Ja eller nei? Finner ikke noe i klartekst om det.

Hilsen Olav og Sigmund
 
Ja, samme øl kan delta både i flaskekonkurransen og i klassen publikums favoritt. Gjern det, slik at også publikumet får smakt en øl som evt havner høyt i flaskekonken! :)
 
Tilbake
Topp