Avstemning | Hva synes du om Norbryggs forum?

Hva synes du om Norbryggs forum?

  • Uoversiktelig og rotete, jeg avskyr forumet! (hva gjør jeg her da? ;))

    Stemmer: 2 6,3%
  • Kunne vært en del bedre. Fikser dere noen vesentlige ting, så vil jeg være her oftere

    Stemmer: 17 53,1%
  • En grei måte å delta i diskusjoner med.

    Stemmer: 13 40,6%
  • Et fantastisk forum! Jeg er her dag og natt

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    32
Norbryggs forum har vært oppe og gående i nesten et år nå.
:skaal2:

Det har kommet flere deltakere inn i bildet og besøkstallene øker stadig. Likevel trenger ikke dette være noe spesielt godt tegn, for som kjent så finnes det løgn, grove løgn og statistikker.  :lessmile:

Derfor ville det vært fint om dere som stikker innom forumet kunne klikke et valg her oppe. Etterpå vil du se resultatet.

Vær oppmerksom på at dette kun er en liten og uformell avstemning slik du også kan lage dem her på forumet. Det snakkes for tiden på e-postlisten om en større spørreundersøkelse, og det er ikke denne du ser nå  :biersmile:.

OBS: Svar for all del på innlegget dersom du vil diskutere forumet og eventuelle ting du savner eller som behøver endring! Forumet er fortsatt i utvikling og tilbakemelding fra brukerne er det som trengs mest!
 
Jeg har følgt med på dette forumet i lang tid, men det er ikke lenge siden jeg kastet meg på det selv.
Det som imponerer mest med web- forumet er den flotte oppfølgingen jeg synes moderator har til nye medlemer og forøvrig også til alle andre som har spørmål. Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste tråd som ikke er besvart nesten umiddelbart.
Godt jobba. :angel:

Jeg har lenge ment at det burde komme en positiv tilbakemelding og rikelig med skryt over arbeidet som gjøres.
Herved er det overlevert.  :D


Terje
 
Det er litt vanskelig at alle de siste innleggene viser alt, blir litt vanskelig å følge trådene. På www.bryggeri.net har du en knapp oppe som heter "emner" her ser du hvilke tråder som har blitt oppdatert siste tid, og man kan f.eks sortere tilbake flere dager også. Synes dette er mer oversiktlig for min del.

Mulig det er jeg som er mest vant med den ene, og ikke det andre.

Richard
 
De trådene som ligger nederst er mer en slags oversikt over de siste innleggene. Det du heller kan gjøre er å klikke øverst på siden på Vis uleste innlegg siden forrige besøk eller Vis nye svar på dine innlegg. Det er omtrent det samme som 'emner'-knappen på phpBB-forumet du snakker om.

Ellers takk for tilbakemeldingene! Det er bare å skrive flere tilbakemeldinger siden programvaren til dette forumet kan utvides med modifikasjoner, som tillater funksjoner vi ikke ennå har.  :samenvol:
 
Hei! Må først få sei at eg er særs nøgd med dette forumet. Mange gode og velformulerte svar. :) Sjølv er eg endå i begynnarstadiet, er ofte innom forumet, og skal prøve å bidra med svar visst kompetansen strekk til..

Tenkte også eg ville lufte eit lite forslag. I ein del andre forum eg er medlem av, har dei eigne kategoriar for ulike landsdelar. Der kan ein t.d diskutere treff og andre aktivitetar som skjer i denne regionen. Mulig at aktiviteten er for liten rundt om i landet til at dette har noko føre seg. Men kanskje dette kan vere med på at diskusjonen kjem lettare i gang, og at aktiviteten kan utvikle seg.

Ved å ha slike "kategoriar"(kjem ikkje på kva det kallast..) slepp ein i så fall å plage andre med innlegg som berre er meint til folk i bergensområde, for å ta eit eksempel.

Synspunkt??

Mvh Lars Johan Sivertsen
 
Det finnes allerede et underforum til forskjellige øllaug/hjemmebryggerforeninger som er lukket for dem som ikke er med. Men det kunne forsåvidt værr mulig å sette opp noen synlige underfora der. Først og fremst ett forum og så får vi se hvordan det former seg. Da er det ikke vanskelig å lage et underforum for adskillige regioner.

Vet du hva, jeg lager ett sånt med én gang :).
 
Jeg sitter idag bak en data med en litt eldre skjerm. Nå lurte jeg på om fargebruken på forumet var til enhvers tilfredshet, eller om det ville vært lurt å endre litt på fargespekteret. Noen forslag?
 
Nå er det blitt gjennomført flere endringer både på forumet og på hovedsiden til Norbrygg:

  • Utseendet til forum og hovedsiden er tilnærmet likt.
  • Forumet er 'integrert' i hovedsiden. Det vil si at man lett kan velge undersider i hovedsiden, rett ifra forumet, og omvendt.
  • Hovedsiden har fått et annet 'template'. Det gamle utseende trengte en oppdatering, som nå er gjennomført. Siden er optimalisert for en skjermoppløsning på minst 1024 x 768 piksler, noe de fleste har. Skulle dette medføre problemer for adskillig mange brukere så vil vi kunne lage et alternativt template som er tilpasset lavere skjermoppløsninger. Imens kan man bruke scrollbarene i utkanten av skjermen.
  • Det er mulighet for å legge inn snutter fra YouTube og mange lignende nettsteder. Bare legg inn linken og forumet gjør resten.
  • Nederst på skjermen kan man også se om såkallte 'spidere' er aktive. Disse er søkemotorer fra bl a Google som skanner forumet slik at man gjennom et Google-søk fort finner frem til forumet.

Edit:
  • Størrelsen på bokstaver i artikler har økt litt slik at det er lettere å lese.

:idea: Kom gjerne med tilbakemeldinger! Skulle ikke farvene passe sammen, blir visse tekster vist med for små bokstaver, får du feilmeldinger, osv, bare skriv det her i dette emnet.
 
Det er enda noen små forandringer som er blitt gjennomført:
  • Der du skriver innlegg så finnes det nå knapper til °C og °P.
  • Autostavelse: skriver du 'CO 2' eller 'O 2' (uten mellomrom vel å merke), så vil dette automatisk bli gjort om til CO2 og O2

Dersom det skulle være ønsket å ha flere knapper med spesielle funksjoner er det bare å si fra!  :brygging:
 
Tilbake
Topp