Avtrekk ved brygging med BB30A

Hei!

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en Beer Brew 30 Automatic. Har tenkt til å brygge med denne på kjøkkenet. Planen var å sette denne på et bord foran kjøkkenviften. Spørsmålet blir da om kjøkkenviften vil ta unna det verste av dampen? Eller må jeg finne på en annen løsning? Huset vårt har en svært åpen løsning. Kjøkken, stue og gang "henger sammen". Nærmeste vindu er om lag tre meter fra kjøkkenviften. På forhånd takk

Jeg har ikke Automatic versjonen av BB30, men forrige utgave. Jeg gjorde nettopp en test for å se om innendørs brygging var et alternativ i vinter, men kjøkkenvifta mi er hvertfall ikke sterk nok til å ta unna. Tror dette avhenger mye av hva for kjøkkenvifte du har og min holdt ikke mål.

Hvis du skal bruke kjøkkenvifta må du nok trekke ut komfyren og la BB'n få plass rett under vifta.
Jeg er i farta med noe hjemmesnekret, men er ikke helt i mål.
Kraftig baderomsvifte montert i treplate som erstatter kjellervinduet, lampeskjerm fra Ikea, flexislange fra Biltema.

Vedlegg

• IMG_2263.JPG
    IMG_2263.JPG
    149,3 KB · Sett: 162
  • IMG_2257.JPG
    IMG_2257.JPG
    141,8 KB · Sett: 158
  • IMG_2264.JPG
    IMG_2264.JPG
    254,5 KB · Sett: 160
Jeg bruker aluminiumsfolie over beer brew og opp på skrått til vifta. Dytter folien under glasset. Funker helt topp under koking.

Sent from my iPad using Tapatalk

Du kan kjøpe en lampeskjerm på ikea til 80 spenn eller noe, og tre et flexrør over denne og så bort til kjøkkenvifta. Slike vifter må ofte ha dampen rett under seg som JahnS nevnte. Så lenge du får mer enn 8% avdamping i timen så har det ikke noe å si at det drypper tilbake.

Føler at du klarer å skaffe en enkel fix på dette i steden for å returnere hele bryggeren og legge om hele pakke pga dette.

Jeg vil si att det med damp vil nokk bli det same om du går for BIAB.Jeg har en 50l kjele og en kjøkkenvifte som ikke klarer å få vekk all damp,så det som ble måten å få det til var noe som linger på det som Jahns bruker.Legger med et bilde av det jeg brukker

Vedlegg

• 20160911_192934.jpg
    20160911_192934.jpg
    169,9 KB · Sett: 103
Tilbake
Topp