• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs avtrekksvifter

Har 2 st kanalvifter med EC teknologi til salgs.
1st art 16956 K125 EC fra systemair
1st art 77521 K160 EC sileo fra systemair

https://www.systemair.com/no/Norge/...e-kanalvifter/k-ec/k125-ec-kanalvifte-o125mm/

https://www.systemair.com/no/Norge/...c-sirkulaere-kanalvifter/k-ec/k-160-ec-sileo/


disse reguleres med potentiometer, trenger ikke noen ekstern trafo styring. intern potmeter er montert, ekstern kan jeg levere med ett pristilegg (sirka kr300)

pris:
k125ec = kr3000
k160ec = kr4000
motsvarende pris på nett:
https://www.ventilasjonskongen.no/products/kanalvifte-k125-ec-o125mm
https://www.ventilasjonskongen.no/products/kanalvifte-k-160-ec-sileo

info K125:
Default group
Spenning 230 V
Frekvens 50 Hz
Fase 1 ~
Input power (P1) 83 W
Strøm 0,678 A
Maks luftstrøm 482 m³/h
rpm. 3308 r.p.m.
Maks temp på transportert luft 60 °C
Maks temp på transportert luft ved regulering 60 °C
Lydtrykknivå på 3 m (20m² Sabin) 45,9 dB(A)
Vekt 2,8 kg
Isolasjonsklasse B
Kapslingsklasse IP54

info K160:
Nominal data
Spenning 230 V
Frekvens 50/60 Hz
Fase 1 ~
Input power (P1) 85,8 W
Strøm 0,701 A
Maks luftstrøm 616 m³/h
rpm. 3225 r.p.m.
Vekt 3,3 kg
Temperature data
Maks temp på transportert luft 55 °C
Maks temp på transportert luft ved regulering 55 °C
Sound data
Lydtrykknivå på 3 m (20m² Sabin) 43,7 dB(A)
Protection / Classification
Isolasjonsklasse B
Kapslingsklasse IP54
 
kan senke pris til:
K120ec = kr2500 samt att jeg inkluderer potentiometer
K160ec = Kr3500 samt att jeg inkluderer potentiometer
 
Hei, takk for svar forresten i den andre tråden min!

Jeg er som kjent interessert, men må finne en løsning med hette og alt det andre også.
Skal i utgangspunktet kun gjennom veggen, så jeg får lite kanaler og den slags å sette vifta i.. Tenker også litt på støy?
Ser forøvrig at makstemp er 60 grader. Blir det trøblete med dampen og så kort strekk?

kevin
 
Hei, takk for svar forresten i den andre tråden min!

Jeg er som kjent interessert, men må finne en løsning med hette og alt det andre også.
Skal i utgangspunktet kun gjennom veggen, så jeg får lite kanaler og den slags å sette vifta i.. Tenker også litt på støy?
Ser forøvrig at makstemp er 60 grader. Blir det trøblete med dampen og så kort strekk?

kevin
det burde ikke være noen problemer med korte strekk, du får kjørt mer luft med liten motstand (korte rør).
det som er viktig att tenke på er att man må blokkere kanalen på noen måte når man har en kanal som går til en kald sone.
før eksempelvis ett rør som går ut gjennom yttervegg, der blir det stående kald luft hele vinteren (hvis ikke vifta er i drift hele tiden) å da kan man fort få kondens når den kalde luften møter varm luft inne i rommet. er derfor lurt att sette opp ett klappe spjeld eller noe annet utstyr som blokkerer før den kalde luften når vifta ikke er i bruk. Dette gjelder alle typer av vifter/kanaler som går mot en kald sone.
60 grader bør ikke være noe problem, temperaturen synker fort når varmen går ut fra kjelen. det pleier ikke være noe problem att holde hånden "inne" i dampen over kokekjelen.

jeg kjøpte disse 2 viftene da det er dem vanligste størrelsene, sen kan man alltid bruke forskjellige overganger til større eller mindre kanaler beroende av hva du ønsker å koble det sammen med.
 
Har du et forslag til hette som kan egne seg over et 3-kjele system?
Jeg tenker kanskje å få laga noe hos en blikkenslager, føre kanalen ut på siden av hetta langs eksisterende vegg på innsiden, slik at jeg får plass til vifte, kanskje lydfelle før jeg knekker 90 grader og ut gjennom vegg, og avslutter med et tilbakeslagsspjeld/gitter på utsiden.

Om jeg slår til på en vifte, kan du skaffe meg det resterende? Altså lydfelle, litt spirorør og tilbakeslagsspjeld for utvendig veggmontering?

mvh

kevin
 
Det blir en stor hette, nesten storkjøkken størrelse. enklest er nok att få bygget den i blikk ja. eller att gå før en større spirokanal og montere flere avtrekkspunkter på den, kanskje 2 eller 3. du kan å bruke dem individuell hvis du setter skyve spjeld på hver punkt.

alt som du finner på www.systemair.no kan jeg levere, noe er bestillings varer men det meste av "vanlig" utstyr finnes på lager. Jeg kjøper delene rett fra leverandør.
 
K125ec = kr2500 samt att jeg inkluderer potentiometer
K160ec = Kr3500 samt att jeg inkluderer potentiometer
eller kom med bud
 
Tilbake
Topp