BB Water Heater til BB60 (snarlig svar ønskes! :))

Hei, Ølbrygging.no har svart fredagskampanje på varmtvannsbereder til BB60. Vurderer denne fordi jeg i dag bare har en gammel kokeplate med 30l aluminiumskjele (type bulka) til skylling. Det er litt tungvindt. Har noen erfaring med denne berederen? Er det lett å få rett temperatur på den osv.?
 
Hei, Ølbrygging.no har svart fredagskampanje på varmtvannsbereder til BB60. Vurderer denne fordi jeg i dag bare har en gammel kokeplate med 30l aluminiumskjele (type bulka) til skylling. Det er litt tungvindt. Har noen erfaring med denne berederen? Er det lett å få rett temperatur på den osv.?
Fungerer fint den. Holder stabil varme når du finner ut av termostaten.
 
Hei, Ølbrygging.no har svart fredagskampanje på varmtvannsbereder til BB60. Vurderer denne fordi jeg i dag bare har en gammel kokeplate med 30l aluminiumskjele (type bulka) til skylling. Det er litt tungvindt. Har noen erfaring med denne berederen? Er det lett å få rett temperatur på den osv.?
Jeg kjøpte en sånn i dag. Gleder meg til den kommer i hus.
 
Ja, jeg endte opp med å kjøpe en. Så ganske praktisk ut, men håper det ikke er altfor plundrete å få rett skylletemperatur.
 
Alt kan vel styres med en slik dings, men med hvilket formål? Bruke det som gjæringskar f. eks.? :)

Fikk denne varmeren i går, og brukte den til å skylle med en BB60. Den fungerte veldig greit til det. Fikk koblet den medfølgende slangen til en gardena-kopling, som jeg uansett pleier å bruke sammen med kjøkkenkrana når jeg brygger. Inntaket virket tilfredsstillende. Termostat satte jeg rundt 90, og da viste termometer ca 85-90 når det koblet ut. Da fikk jeg ca 80 grader på vannet som kom ut.

Det var veldig greit å koble til eksisterende slanger på krana, som hadde samme tutt som krana på BB60 (samme kran), og jeg lagde en liten "sparger" av en av slangene til kjøleren som fulgte med BB60. Var i alle fall mye bedre enn å stå med bøtter, spann og kasserolle.

Tingen var ellers fin og blank, men når en gikk den nærmere etter i sømmene, så var det jo ganske så tynne plater, og spesielt lokket bar preg av å være billig. Det samler seg kondens som ikke har noen annen naturlig avrenning enn dit du ikke vil ha den når du tar av lokket. Det er også en stor ulempe at lokket mangler håndtak hvis du tenker å fylle på vann manuelt. Det blir nemlig ganske varmt. Det anbefales uansett å koble det på trykk, men da med mulighet for avkobling når berederen ikke er i bruk.

Alt i alt vel verdt 12-1300 kr. 2500? Litt mer usikker, selv om nytteverdien absolutt er stor.
 
Takk lars667!

Ja jeg regner med at den kan styres med både stc og pid, men det jeg mente var vel om det var nødvendig, da jeg leste noe om unøyaktighet på termostaten.
Men ser ut som at det går helt greit som du beskriver.

Kvaliteten er vel så som så ja vil jeg tro. Jeg satser på å koble den til trykk slik at jeg slipper å ta av og på lokket så mye. Det vil som du sier uansett være bedre og enklere enn å fly frem og tilbake med små kasseroller.

Jeg hoppet også på tilbudet til øl akademiet men jeg venter fortsatt på å få den i posten. Fikk du beskjed om at pakken ville bli forsinket?
Jeg fikk beskjed av postens sporings app at forsendelsen var forsinket men kunne ventes påfølgende dag. Dette var 30 november. Siden har jeg ikke hørt mer...
 
Jeg fikk melding fredag om at den var forsinket (ingen overraskelse med Bring: Dyrt og tregt). Men til min store forundring dukket pakken opp på lørdag, som jeg trodde var hellig i Posten (det sto at pakken skulle komme neste virkedag på forsinkelsesmeldingen). Ølakademiet? Jeg bestilte fra olbrygging.no.
 
OK. Ja ølbrygging.no...stemmer det. Jeg som blander. Men uansett ikke fått noen mld fra noen om at pakken er ankommet. Jeg er dessuten reist på jobb nå og kommer ikke hjem før 18 desember. Håper bare ikke den blir sent i retur. Ordner seg nok.
 
Da tror jeg at jeg ville dobbeltsjekket sporingslink, sender de ikke tilbake etter 14 dager? Jeg har brent meg på det før.

En annen ting: I eska så lå det en ekstradel. Noen andre som fikk slik? En liten dings med en skrue gjennom. Se vedlagt bilde. En klemme av noe slag?
bb-waterheater.jpg
 
Tilbake
Topp