BB30 mål

Willyen

Norbrygg-medlem
Lurer på om noen har måla på BB30
Har ikke tilgang på BB30 som jeg og en kompis brygger med, siden han er offshore.
Skal lage  en kjøler og trenger å vite hva innvendig diametermålet og høyden på BB30 er.  : )
 
Her brygges det på BB30 og målene er som følger => diameter på selve karet er ca 29 cm, diameter åpning i plasringen topp er 26 cm og innvendig høyde er 48 cm.
 
PaalMK skrev:
Her brygges det på BB30 og målene er som følger => diameter på selve karet er ca 29 cm, diameter åpning i plasringen topp er 26 cm og innvendig høyde er 48 cm.

Takk Takk : )
 
andersreve skrev:
Du kan få kjøpe en kjøler av meg, ferdig med gardenakoplinger. (Den som følger med BB30).

Har kjøler, den som følgte med BB30. Skal lage en litt større og tettere i spiralene. Synest det går for sagte med den jeg har nå.
Men ellers takk.  : )
 
Hvor lang tid bruker du? Jeg bruker 15-20 (går litt raskere på vinteren) minutter på å kjøle ned 27-28l. Trodde det var innafor?
Bruker orignal kjøler som jeg beveger rolig rundt i vørteren, litt heftigere whirlpool når jeg har fått ned tempen.
 
Fredda skrev:
Hvor lang tid bruker du? Jeg bruker 15-20 (går litt raskere på vinteren) minutter på å kjøle ned 27-28l. Trodde det var innafor?
Bruker orignal kjøler som jeg beveger rolig rundt i vørteren, litt heftigere whirlpool når jeg har fått ned tempen.

Tar vell ca 30 min eller no. Rører ikke i vørtern under kjøling.. Vill ikka ha for mye trub med over i gjæringskaret.
Har gjordt det med kjøleren beveger den litt opp og ned under kjøling. Men jeg synest kjøleren er for liten.
Vil ha noe lignene som vestbrygg sin kjøler  : Vørterkjøler i rustfritt stål ca 32 fot. 990,- (røyret er 11mm i diameter, og kjølaren måle 20x21/ total høgde er 49 cm)
Og er mer kompakt enn den som følger med BB30`en.
 
Jeg lar vørteren så i ro 1 time etter den er ferdig kjølt før jeg heller den over i gjæringskaret. Da har det meste falt til bunn :)
 
Tilbake
Topp