BB30 pumpe starter ikke

Skal etter planen bryggeom 2 timer.
Har endelig fått kjøpt slanger og rigget til med kulekran på utsiden av pumpen.
Har tidligere brygget 4 brygg med den.

Nå starter den ikke.
En hører den elektriske duren, men ingen aktivitet i selve pumpen.

Tilbake til å helle manuelt, eller har noen et triks eller to på lur?
Lesteom en som hadde bypasset timeren, men ser ikke helt hvordan jeg skal få det til da timeren også er likeretter.
 
Det er ikke bare det at den ikke er tilstrekkelig rengjort etter sist bruk, og impelleren sitter limt fast? Hvordan er den å demontere?
 
Ville tro at den skulle være godt rengjort, jeg kjører minst 5 min med rent varmt vann etter bruk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
andersreve skrev:
Pumpe gone, varmeelement i BB30 gone. Jantedagen i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Når dere kjøpe det som er i utgangpunktetet er en  tevarmer.. dere får det dere kjøper.. jeg sa det IKKE :noway:
 
Har hatt samme problem noen ganger. Første pumpen gikk i retur, deretter har jeg fikset det selv. Åpnet opp pumpen og tok ut denne. Etter å ha hjulpet impelleren igang gikk pumpen ok. Problemet er at vørter "limer" fast impelleren. Klarte ikke å fjerne dette kun med vann. Bruker nå PWB oppløsning fra BB30 og sirkulerer 25 liter med oppløsningen før 5 min med varmt vann. Har ikke hatt problemer siden, men det er jo ikke verdens beste pumpeløsning. Hører på forumet at Per Inge kommer med en bedre løsning i februar.

Hvis Bb30 her tatt kvelden så send denne i retur. Alternativt ta å åpne opp, kutt rent og installer Pid (Sebestos, ol) og en SSR.  Det er full beskrivelse på forumet (gen 1). Har 10 brygg med denne løsningen som er mye bedre enn originalen. Koster heller ikke mye.
 
Torga skrev:
andersreve skrev:
Pumpe gone, varmeelement i BB30 gone. Jantedagen i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Når dere kjøpe det som er i utgangpunktetet er en  tevarmer.. dere får det dere kjøper.. jeg sa det IKKE :noway:

Du har en speidel eller ? :)
Er bare speidel eiere som sier sånt, for å forsvare den stygghøye prisen de måte ut med.
 
Jeg har satt i PID, den fungerer fint. Det var selve varmeelementene som kveldet. Ut å sjeke i dag, regner med å finne en avsvidd kabel. Jeg tror Speidel kan være verdt det for de som brygger ca 1 gang pr mnd eller mer. Er ikke der enda, men det vurderes kraftig.
 
Jeg hadde også en BB30 pumpe som virket bra de første 2 bryggene! 2 timer før jeg skulle brygge tredje brygg, så ville ikke pumpa starte! Bare ett klikk også helt stille. Ringte leverandøren, og han lurte på om den hadde fryst.. Det hadde den IKKE! Hadde ligget i pluss grader hele tiden. Jeg fikk beskjed om å sende den inn, så skulle jeg få en ny. Etter 3 uker fikk jeg ny! Litt lang tid synes jeg, men så lenge jeg fikk ny var det greit! Fikk låne en pumpe av en kompis, så bryggedagen gikk som den skulle uansett  ;D
Fikk ikke vite hva som hadde skjedd med den...

Med Vennlig Hilsen

Kristian Andersen
 
terje1ok skrev:
Torga skrev:
andersreve skrev:
Pumpe gone, varmeelement i BB30 gone. Jantedagen i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Når dere kjøpe det som er i utgangpunktetet er en  tevarmer.. dere får det dere kjøper.. jeg sa det IKKE :noway:

Du har en speidel eller ? :)
Er bare speidel eiere som sier sånt, for å forsvare den stygghøye prisen de måte ut med.


Hvis BB30 varer kun 4 ganger blir jo speidelen plutselig billig.  ;D
Men leser du litt her inne finner du nok speideleiere mer pumpeproblemer og. :yes:
 
Pumpen virker igjen nå. Løs ledning eller kontakt et sted. Uansett så er dette en pumpe avsvært lav kvalitet, anbefaler den ikke. Har sendt mail til salgssted, men får selvsagt ikke svar. At BB30 røk var min feil. Feil bruk. Men hadde pumpen fungert som den skulle, så hadde heller ikke dette skjedd...
 
Noen som vet om de pumpene Per Inge skal få i Februar er av samme type eller om dette også blir en 2. generasjon?
Jeg ventet på 2. generasjon av BB30 og gjør gjerne det samme med pumpen :p
 
Samme problemet her! Eg har brygga 5 brygg med BB30, og brukt pumpen utan problem. Eg har køyrd i gjennom reint varmt,  og reinsa så godt som mogleg. Sist eg brygga starta og stoppa den 2 gongar og så var den død. Eg har prøvd å kontakte Ølbrygging.no på epost 2 gongar utan respons.  :noway:
 
Samme problemet her! Eg har brygga 5 brygg med BB30, og brukt pumpen utan problem. Eg har køyrd i gjennom reint varmt,  og reinsa så godt som mogleg. Sist eg brygga starta og stoppa den 2 gongar og så var den død. Eg har prøvd å kontakte Ølbrygging.no på epost 2 gongar utan respons

Vi var også VELDIG nøye med å skylle igjennom. Tredje gangen jeg skulle bruke den, så spruta det vann ut av alle steder enn der det skulle.... :eek:

Men jeg vil anbefale deg å ringe de! De tok telefonen med engang og fikk hjelp pronto uten problem! Tlf nr står på nettsiden  :) Men jeg synes ikke produktet virker veldig lovende hvis den ikke tåler mer enn 3-5 brygg før den tar kvelden?!  Får håpe at det bare er ett par-gangs tilfelle :jaha:

Med Vennlig Hilsen

Kristian Andersen
 
Min bb30 pumpe stoppet umotivert, men startet igjen etter å ha stått en stund. Dette gjentok seg en del ganger. Jeg åpnet den og fant ut av stripsene inni som fester slangene inn og ut av pumpedelen lakk litt.
Det rant vørter bort til elektronikken og kortsluttet den, men utrolig nok startet den etter å ha tørket opp. Jeg fikk ikke slange/stripsløsningen tettere, og valgte derfor å bore flere hull i bunn av pumpa slik at vørteren renner ut og ikke bort til elektronikken. Jeg fikk raskt respons fra olbrygging om å returnere pumpa og få ny, men jeg gadd ikke siden jeg fikk den til å gå. De få dråpene som lekker i løpet av meskingen er ikke et stort problem.
 
Jeg ønsker ikke ny pumpe, jegønsker en annen pumpe ;) Har hatt den oppe, og alt er tett.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei,
Vi har hatt mye problemer med den pumpa vi har solgt. Selve pumpa er egentlig god nok, men elektronikken rundt har ikke tålt den varmen som kommer av den varme vørteren. Vi har derfor nå funnet en bedre løsning som vi regner med vil fungere fint. Denne kommer inn nå i løpet av vinteren. Når den kommer vil alle som har kjøpt pumpa vår kunne få bytte til denne nye.
 
Tilbake
Topp