• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Beer Brew 30 ønskes kjøpt

Dersom noen har en Beer Brew 30 stående, ønsker jeg gjerne å kjøpe. Helst versjon 2. Starter fra scratch, så annet basic utstyr kan også være av interesse.

Hilsen fra Olav(spirende ølbrygger) i Trondheim
 
Da må du vel plutselig ha en del andre ting i tillegg? Da blir vel også prisen en ganske annen om jeg ikke tar helt feil.
 
Hei,

Jeg har en 1. generasjon som jeg har brygget et brygg på som jeg ikke trenger.

Jeg har også en effektregulator kjøpt fra ebay liggende som kan følge med hvis jeg finner den.

Rune
 
Rutof skrev:
Kjøp heler blichman boilermaker istedenfor :)

Har nok tenkt tanken på blichman, men som nevnt baller det vel da gjerne på seg i pris også. Da er det vel kurrant å kjøpe krabbekjele/hyttekjele og kjøleboks og mekke kjølespiral med mer selv. Ser bare for meg at BeerBrew er en forholdsvis enkel "pakkeløsning" for en nybegynner.
 
runeoj skrev:
Hei,

Jeg har en 1. generasjon som jeg har brygget et brygg på som jeg ikke trenger.

Jeg har også en effektregulator kjøpt fra ebay liggende som kan følge med hvis jeg finner den.

Rune

Har skjønt det sånn at versjon 2 hadde noen gunstige oppgraderinger som er verdt å ha med, men vet ikke helt jeg. Hva er forskjellen?
 
Rutof skrev:
Kjøp heler blichman boilermaker istedenfor :)

Blichmann boilermaker er en kjele, ikke et bryggeri. Det er en ganske dyr komponent som man bruker for å lage et bryggeri, som sannsynligvis bør bestå av tre boilermaker og behov for ikke så rent lite plass.

Alternativet til Beer Brew 30 er nok heller Speidel enn Blichmann.
 
Jeg har en Beer Maker 30.

Denne er "ombygd" en smule.

- Har byttet kran.
- Har fjernet utvendig nivåavlesning.
- Har fjernet en utrolig dårlig og ubrukelig termostat.
- Har montert separat bryter for de to varmeelementene i bunnen.

Vil du ha raskere oppvarming, kan du kjøpe elektriske "grilltennere" på Biltema.
500Watt. Koster kr. 99,- pr, stk

For å holde jevn mesketemperatur, er det smart å stroppe rundt et par lag med liggeunderlag fra Biltema e.l.
Apparatet egner seg best ved manuell temperaturkontroll. (Mener nå jeg)
Eller du kan putte på en STC-1000 eller tilsvarende termostat. Koster noen hundrelapper

5 Kg malt går fint.
Har klart å skvise inn 6,5Kg, men ikke noe jeg gjorde flere enn en gang.
Om 20 liter ferdig øl er OK, så dette apparatet helt greit å bruke.

Har brygget 5-6 brygg i våres, før jeg gikk over til selvbygd HERMS.

Noe annet du lurer på?
Ring meg på 98 05 64 30
 
Heisann!

Da har det ordnet seg med bryggeutstyr. Ballet på seg med kjele og kjøleboks og alt mulig jeg sikkert både trenger og ikke trenger. Ligger ihvertfall an til å få til et par brygg til jul.

Olav
 
Tilbake
Topp