Beer Brew 30

Har denne siden noe med brygging.no å gjøre? Ser det er samme bilder på en del av utstyret, som fyren på brygging.no har laget (?).
 
Ser en del av produktene er felles, men brygging.no holder til i Tyssedal i Hardanger, og ikke i Grimstad, så det er nok ikke samme mann.
 
Så enne i morges selv. Så jeg sendte han en mail for å få litt svar, og har blitt lovet mer info når det er klart

Meg:
"Hei Per Inge

Beer Brew 30, har du et mer teknisk ark på det fra produsent?
Virker spennende, er det en slags Braumeister?
Samme prinsippet?"


Per Inge:
"Hei
Jo det er samme prinsippet som Braumeister, men noe enklere. Dette kan du ikke programmere og du må ta tiden selv på de forskjellige temperaturtrinn. Men resultatet – ølet -  blir det samme.
Prisen er jo også ganske forskjellig da.
Jeg kommer til å legge ut mer info etter hvert som jeg får den.

Mvh Per Inge"
 
For billig? Tja, er det ikke slått noen av dere at noe bryggeutstyr er veldig... overpriset? Jeg har omtrent overbevist meg selv om at jeg skal ha en slik, til fordel for min BIAB og billig hyttekjele. Prisen er noen lunde fin, og ut fra det jeg leser meg til, gir det meg det jeg trenger. Alt det der, inkludert en sikkert nok grei kjøler, løp og kjøp.
 
Antar at dette vil gi litt utfordringer m.t.p. stabil mesketemperatur (krever den røring i mesk samt isolering av meskekaret for å sikre jevn temperatur underveis?) og noe lavere effektivitet i.f.t. lite effektiv skylling hvor en bare kan helle skyllevannet gjennom mesken ved hevet silkar, alternativt bare å meske i alt kokevannet?
 
Den der kan vel ikkje vere laga for ølbrygging vel? Ser meir ut som ein kaffidispenser som brukast på cafeer og lignande. prøvde å google beer brew 30 og fikk ingenting uten om sida som er linka til.
 
Mener dette e samme som byggmaker selger som hyttekoker, bare 15 liter.. Iallefall her i Mosjøen. Skal google litt på det..

Edit:
Jepp. Det e lissom en vannkoker, men det er jo alt annet som koker vann også. Så hvorfor ikke koke øl i dette aparatet :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Hehe, ein vannkoker på 32L (nokon er utrolig glad i te der ute ;D ) . Funker sikkert til å koke øl med, men den har kanskje litt underdimesjonert kran til ølbrygging. Går sikkert ganske fort tett av humle og trub.
 
For alle byggeglade på forumet kan jo dette være midt i blinken. Med forbehold om at produktet ikke er noe dritt altså. For det var fint lite info på den siden.
Men for de som tenker i baner av hjemmelaget speidel kan jo dette være en enklere inngangsport? En PID til å styre temp, en tempsonde og en eller flere pumper, en kjøler og et hjemmelaget maltrør. Vips en kaffekoker-speidel.
Om fyren som selger disse er seriøs så legger han vel ut mer info etterhvert, og da er det jo enklere å vurdere kvaliteten på dem.
 
Jeg kikket også på dette i går, men synes det ligner mistenkelig mye på en sånn kaffekoker/vannkoker til storkjøkken. Veldig spent på dette produktet og har egentlig litt lyst til å bestille en allerede nå, men vet ikke om jeg tør :)

Uansett burde det jo ikke være umulig å brygge på denne så lenge den kan er termostatstyrt, kan koke 25+ liter vann og har et silkar i seg.
 
Tilbake
Topp