BEER13 søker frivillige

jikvig

Norbrygg-medlem
BEER13 er en smaksfestival med fokus på håndverksøl, der bryggere fra hele verden vil være representert. Nøgne Ø, St Austell, Kinn Bryggeri, Midtfyns Bryghus og Baladin er bare noen av de som vil ha sine bryggere på festivalen. BEER13 ønsker å ha festivalmedarbeidere som har ølkunnskap utover hvermannsen, og ønsker derfor å invitere hjemmebryggere til å være med å hjelpe til under et av vårens smakshøydepunkter. De som blir med på det får gratis entré til festivalen (verdi 431 kr) og samtidig mulighet til å knytte kontakt med en rekke bryggere fra mange land. Dersom du er interessert i å være mannskap, kontakt festivalen på beer@beerenthusiast.no

For den som vil være med som vanlig deltaker, som privatperson, og uten å være mannskap, kan billett kjøpes her:
http://www.billettservice.no/event/beer13-billetter/381453

Tilhører du Vinmonopolet er du invitert til en lukket smaking den 18. april kl 17-20, og for HORECA er det fri entre den 19. april fra kl 12 og ut dagen. Du melder deg da på til  beer@beerenthusiast.no med opplysning om hvor du jobber.

Festivalen arrangeres på Fabrikken, Maridalsveien 13, Oslo, og det er fredag 19. april som er åpen for privatpersoner.
 

Vedlegg

  • B13-670x400.jpeg
    B13-670x400.jpeg
    19,7 KB · Sett: 772
Morten K. Agerup Myhr skrev:
Spennende. Er dette i regi av Norbrygg, siden det legges ut info fra et styremedlem?
Nei, dette er i regi av Beer Enthusiast og jeg er ansvarlig for arrangementet.
Så det er ikke noen link til Norbryggstyret eller organisasjonen.
 
Hva legges i ølkunnskaper utover hvermannsen? Vært over gjennomsnittet interesert i øl noen år og brygget selv et års tid men føler meg fortsatt som en nybegynner.
Sikkert flere enn meg som er interesert i å bidra men er er redd vi kommer noe til kort i slikt storfint selskap.
 
Thomassvendsen skrev:
Hva legges i ølkunnskaper utover hvermannsen? Vært over gjennomsnittet interesert i øl noen år og brygget selv et års tid men føler meg fortsatt som en nybegynner.
Sikkert flere enn meg som er interesert i å bidra men er er redd vi kommer noe til kort i slikt storfint selskap.
Mht at kun 1% av alt øl som selges i Norge er "ordentlig" øl, så anser jeg Norbrygg som det stedet hvor flest folk med ølkunnskap er samlet.
Vær derfor ikke beskjeden med å meld dere på, om dere vet forskjellen på en Engelsk og Amerikansk IPA så kan dere mer enn nok for å være med!
 
Synd at NM er helgen etterpå, og at ølfestivalen i Køben er tre uker etter der igjen.. Dårlig med bonuspoeng til kjerringa  ;)
 
mikslen skrev:
Synd at NM er helgen etterpå, og at ølfestivalen i Køben er tre uker etter der igjen.. Dårlig med bonuspoeng til kjerringa  ;)
Ja, det er valgets kvaler. Kanskje du greier å lure henne med deg, i tillegg til øl vil det også serveres sake, mjød, vin etc. Og med godt over 15 bryggere til stede kan det jo hende at noen av dem kan overtale henne til at øl er guds beste skaperverk? ;-)
 
Thomassvendsen skrev:
Hva legges i ølkunnskaper utover hvermannsen? Vært over gjennomsnittet interesert i øl noen år og brygget selv et års tid men føler meg fortsatt som en nybegynner.
Sikkert flere enn meg som er interesert i å bidra men er er redd vi kommer noe til kort i slikt storfint selskap.

Jeg er i samme båt, men har sendt en mail. Høres ut som et interessant arrangement, og kona syntes jeg skulle melde meg. Lurer litt på hvorfor hun var så desperat for å få meg ut av huset...  :jaha:
 
Borre skrev:
Thomassvendsen skrev:
Hva legges i ølkunnskaper utover hvermannsen? Vært over gjennomsnittet interesert i øl noen år og brygget selv et års tid men føler meg fortsatt som en nybegynner.
Sikkert flere enn meg som er interesert i å bidra men er er redd vi kommer noe til kort i slikt storfint selskap.

Jeg er i samme båt, men har sendt en mail. Høres ut som et interessant arrangement, og kona syntes jeg skulle melde meg. Lurer litt på hvorfor hun var så desperat for å få meg ut av huset...  :jaha:

Er du ute driver du i det minste ikke og roter med bryggeutstyr og lager maltstank i hele huset.
 
StoreMy skrev:
Borre skrev:
Thomassvendsen skrev:
Hva legges i ølkunnskaper utover hvermannsen? Vært over gjennomsnittet interesert i øl noen år og brygget selv et års tid men føler meg fortsatt som en nybegynner.
Sikkert flere enn meg som er interesert i å bidra men er er redd vi kommer noe til kort i slikt storfint selskap.

Jeg er i samme båt, men har sendt en mail. Høres ut som et interessant arrangement, og kona syntes jeg skulle melde meg. Lurer litt på hvorfor hun var så desperat for å få meg ut av huset...  :jaha:

Er du ute driver du i det minste ikke og roter med bryggeutstyr og lager maltstank i hele huset.

hahaha, tror du har mye rett i den!  ;D
 
Jeg kan forøvrig informere at det kommer ihvertfall til å være 2 Norgespremierer på nye bryggerier, så om man ikke skal delta som frivillig kan de som har kjøpt billett få med smake på noen splitter nye øl!
 
For de som ikke har fått med seg hvem som kommer, her er listen:
Kinn Bryggeri (NO)
Malmgården Panimo (FIN)
St Austell (ENG)
Kiuchi (JPN)
Birra Baladin (IT)
Midtfyns Bryghus (DK)
Hornbeer (DK)
Ø-Brygg (DK)
Nøgne Ø (NO)
Atna (NO)
Inderøya Gårdsbryggeri (NO)
Klostergården (NO)

Det er kun bryggere som kommer å representerer, så her er det muligheter å spørre å grave om informasjon og tips.
 
Det er ikke satt opp enda, men det vil være alt fra hjelp av opprigging av tappeanlegg og utstyr, til betaling og salg.
 
Tilbake
Topp