• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Beergun ønskes kjøpt

Hei,

Det kom meg for øret at det er en fordel å ha beergun dersom en skal fylle flasker fra fat, ønsker å kjøpe en beergun for cornelius ball lock. Helst i oslo regionen.

Mvh
Åsmund
 
Da jeg er helt fersk på dette og alt utstyr må kjøpes så prøver jeg først brukt, regner med at det er enkelte som har testa litt forskjellige oppsett og har en ekstra liggende... Prøver å holde kostnadene nede :)
 
Beergun er et godt verktøy, men dersom du bare skal tappe deg en sixpack for å ta med til noen venner er det like greit å tre en slange opp i tappekranen / picknic tapen og fylle direkte på flasken. Hvis ølet skal stå en stund på flaske derimot, da er CO2-spylingen du gjør med beergun før tapping viktig for å unngå oksidering.
 
Bjarte H skrev:
Beergun er et godt verktøy, men dersom du bare skal tappe deg en sixpack for å ta med til noen venner er det like greit å tre en slange opp i tappekranen / picknic tapen og fylle direkte på flasken. Hvis ølet skal stå en stund på flaske derimot, da er CO₂-spylingen du gjør med beergun før tapping viktig for å unngå oksidering.

I tilfeller der vi er flere som skal dele så er det greit å kunne ta det av fatet uten at den må drikkes direkte. Kommer også til å gi bort litt øl og da er det greit at det har en viss varighet.
 
Hei, ser at jeg må kjøpe meg et co2 uttak med 2 manometer og da vil jeg slite med å retferdiggjøre kostnaden for dette. Dette får komme etter speidel og alle de andre must have tingene.

Så Ingemarh ta gjerne over denne tråden og handelen  :)
 
Åsmund_ skrev:
Hei, ser at jeg må kjøpe meg et CO₂ uttak med 2 manometer og da vil jeg slite med å retferdiggjøre kostnaden for dette. Dette får komme etter speidel og alle de andre must have tingene.

Så Ingemarh ta gjerne over denne tråden og handelen  :)

Du trenger ikke regulator med to manometer, men du trenger en splitter (type plastik 5 kr?) slik at du kan ha gass på beergun og fatet samtidig :)
 
Bjarte H skrev:
Du trenger ikke regulator med to manometer, men du trenger en splitter (type plastik 5 kr?) slik at du kan ha gass på beergun og fatet samtidig :)

Hm ser den, det vil bli litt gris i rør da trykket i fat vil ønske å redusere når en åpner co2 på beergun. Legger det uansett på is en stund.
 
Åsmund_ skrev:
Bjarte H skrev:
Du trenger ikke regulator med to manometer, men du trenger en splitter (type plastik 5 kr?) slik at du kan ha gass på beergun og fatet samtidig :)

Hm ser den, det vil bli litt gris i rør da trykket i fat vil ønske å redusere når en åpner CO₂ på beergun. Legger det uansett på is en stund.

:) Neida, den er laget for å fungere på denne måten, med splitter på CO₂ tilførselen. En gren til fatet og en til beergun. Når du bruker CO₂ fra beergun slipper regulatoren litt gjennom til den og når du fyller øl på flasken så slipper regulatoren gjennom CO₂ til fatet.

Slik jeg ser det er Beergun kjekt å ha, men ikke et must, så jeg skjønner at andre ting blir prioritert først :)
 
Tilbake
Topp