Bereder lokk

Har noen noe tips til hvordan man kan lage lokk til et bereder bryggeri?
Vil gjerne unngå at det renner langs kantene når jeg koker:)
 
Hvis du kjenner noen som jobber med tynnplater. Som foreksempel isolatør, HVAC eller blikkenslager så har de tilgang på et verktøy/maskin som kan valse kanter på plater. Ellers kan du skjære ut en plate som passer og pungte på en ring som passer innvendig.
 
Vi har laget lokk av vannfast x-finer..bruker det under oppkok men med full kjele så koker det kraftig over vist vi glemmer å ta av lokket når det starter å koke..
 
Sprayer self. starsan på lokket før det går på..

Høres ikke helt idiotsikkert ut i mine øyne egentlig. Ville heller lagt litt ekstra effort å fått noe av metall som er lett å rengjøre.

Noen kaster jo trefat fordi det er feil bakterier, ellers kunne man bare starsanert de.
 
Nå er jo x fineren vannfast så ser ikke helt problemet du nevner..men jeg kan jo ta feil..

Men jeg har en 3 liter med plastidip(gummi maling) så jeg maler det med den så er platen forseglet..
 
Fin
Nå er jo x fineren vannfast så ser ikke helt problemet du nevner..men jeg kan jo ta feil..

Men jeg har en 3 liter med plastidip(gummi maling) så jeg maler det med den så er platen forseglet..

Finer er ikke vannfast, limet derimot er det :)

Mulig jeg er på jordet, men jeg har i min studie lest at man ikke bør koke med lokk for å få ut all diacetyl
 
Sist redigert:
Bruker bare lokk før og etter kok..

Filmbelagt kryssfiner er det (mørke brune)...men di aller fleste kaller de vannfast...
 
Tilbake
Topp