Beste lagergjær

Har brukt kun saflager s-23 til mine pils og bockøl. Efter hånden må eg innrømme at eg er under middels nøgd med resultatet og mistenker at gjæra spelar ei rolle. Fann ingenting på forumet om dette, men kjerringa sei eg er dårlig til å leite... Nokon som har råd og vink å kome med?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Har brukt kun saflager s-23 til mine pils og bockøl. Efter hånden må eg innrømme at eg er under middels nøgd med resultatet og mistenker at gjæra spelar ei rolle. Fann ingenting på forumet om dette, men kjerringa sei eg er dårlig til å leite... Nokon som har råd og vink å kome med?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

w-34/70 er det i alle fall ikke mye vondt å si om. Gir reint og fint øl, og er dessuten ganske temperaturtolerant.
 
Av ferskgjær vil jeg anbefale 833. Har lagd mine beste lagere med denne. Prøvde den fordi Gahr anbefalte den en gang i tiden i en bryggebok.
Har ikke mye erfaring med den, men den gjorde nydelig jobb med en bayer og så videre med en dobbelbokk til jul.
 
Bruker du helst tørrgjær, er både S-189 og W34/70 glimrende. Ferskversjonene er WLP885 og WLP830. WLP940 er også en nydelig lagergjær.
 
Har brukt kun saflager s-23 til mine pils og bockøl. Efter hånden må eg innrømme at eg er under middels nøgd med resultatet og mistenker at gjæra spelar ei rolle. Fann ingenting på forumet om dette, men kjerringa sei eg er dårlig til å leite... Nokon som har råd og vink å kome med?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

typisk kjerringkommentar, kjenner til den, men ser ut som at du ikke finner fordi det ikke finnes noe du leter etter.
:)
 
Tilbake
Topp