Bestille pumpe fra SolarProject

Jeg skal bestille pumpe fra SolarProject http://www.solarproject.co.uk/page2.html , denne koster 26 pund så det blir over grensen på kr. 200. Om noen har lyst til å bestille samtidig for å dele frakt og omkostninger lar det seg gjøre.

Pumpen jeg skal ha er SP20/20 Easy Connect Water Circulation Pump(8Watts/8Ltrs per minute/3Head). Om noen vil ha annen utgave funker sikkert det greit.

Levering blir til min adresse i Oslo. Kan godt videresende, men det blir vel neppe store besparelsen da. Frakt er £3 ved AirMail til Europa. blir sikkert noe mer ved flere enn 1 pumpe. Sender i såfall e-post å sjekker før bestilling.

Tanken er å bestille så fort som mulig.

Tom
 
2 metre head vil si at om kretsen er åpen, vil den pumpe vann 2 meter over pumpa.

I en lukket krets vil dette bli endel høyere.

http://www.solarproject.co.uk/page%203%20Q&A.html#pumpheadFAQ
 
Flott tiltak, jeg er frekk nok til å hoppe inn i tråden din med et forslag om samme greit i Trondheim (håper det er greit):
Så viss noen i Trondheim er interessert, kan jeg bestille for oss.
Jeg tror det beste antallet er enten 3, eller minst 6 (må evt. finregne) for å få minst fortollingsgebyr per pumpe.
 
Ser at det er BSP gjenger på pumpa... Har sett litt rundt om på norske sider nå for å finne en overgang fra BSP til f. eks. gjengene de har på biltema, men finner ikke noe som helst.
Må evt. bare bruke koblingene som er med da på en liten stuss 12mm slange, for så å sette inn en slangenippel med NS i den andre siden.
 
lordmango skrev:
Ser at det er BSP gjenger på pumpa... Har sett litt rundt om på norske sider nå for å finne en overgang fra BSP til f. eks. gjengene de har på Biltema, men finner ikke noe som helst.
Må evt. bare bruke koblingene som er med da på en liten stuss 12mm slange, for så å sette inn en slangenippel med NS i den andre siden.

Evt. rørleggere får rette på meg, men jeg forstår fra http://en.wikipedia.org/wiki/British_standard_pipe_thread at BSP er det som i norge kalles R og G gjenger, som man får på CO og biltema, bl.a.
Er ikke 100% sikker på dette, så ikke stol blindt på meg.
 
igniztion skrev:
2 metre head vil si at om kretsen er åpen, vil den pumpe vann 2 meter over pumpa.
I en lukket krets vil dette bli endel høyere.

Kva meinar du?
2 meter "head", eller 2 m løftehøgd er det trykket pumpa maksimalt kan gi. Flowen er då gått heilt i null. Det er ca 0,2 Bar, og du får ikkje meir en det uansett korleis du vrir og vender på det.

lordmango skrev:
Ser at det er BSP gjenger på pumpa... Har sett litt rundt om på norske sider nå for å finne en overgang fra BSP til f. eks. gjengene de har på Biltema, men finner ikke noe som helst.

BSP er det samme som det som ofte er omtalt som røyrgjenger. Røyrdeler frå Biltema skulle passe bra, med rette dimensjonen. Det er dimensjonsanngivelsen på norsk som kan vere litt forvirrande.
 
protto skrev:
Kva meinar du?
2 meter "head", eller 2 m løftehøgd er det trykket pumpa maksimalt kan gi. Flowen er då gått heilt i null. Det er ca 0,2 Bar, og du får ikkje meir en det uansett korleis du vrir og vender på det.

Burde spesifisert: i en lukket krets med fall etter løftet vil man kunne pumpe høyere pga hevertprinsippet. (Se linken jeg postet for bilde)

Det er uansett de 2 meterne som er mest aktuelle i vår verden.
 
Ser at det er BSP gjenger på pumpa... Har sett litt rundt om på norske sider nå for å finne en overgang fra BSP til f. eks. gjengene de har på Biltema, men finner ikke noe som helst.

BSP er det samme som det som ofte er omtalt som røyrgjenger. Røyrdeler frå Biltema skulle passe bra, med rette dimensjonen. Det er dimensjonsanngivelsen på norsk som kan vere litt forvirrande.

Mener du da at f. eks. 1/2'' BSP gjenger ikke stemmer helt med f. eks. 1/2'' koblinger man får på Biltema? Eller er det forskjellen mellom BSP og f. eks. R15 gjengene du tenker på?
 
lordmango skrev:
Eller er det forskjellen mellom BSP og f. eks. R15 gjengene du tenker på?

Det er det eg tenker på ja. Delene passar saman, men det er dimmensjonsangivelsen som kan vere forvirrande. 1/2" er 1/2" :)

BSP og NPT passar i hop også, i størrelsane 1/2 og 3/4". Litt tilfeldig, men desse dimensjonane har samme gjengestigning og tilnærma samme dimmensjon så dei passar overeins, sjølv om dei ikkje eigentleg er designa for det.
 
Knut André skrev:
Flott tiltak, jeg er frekk nok til å hoppe inn i tråden din med et forslag om samme greit i Trondheim (håper det er greit):
Så viss noen i Trondheim er interessert, kan jeg bestille for oss.
Jeg tror det beste antallet er enten 3, eller minst 6 (må evt. finregne) for å få minst fortollingsgebyr per pumpe.

Jeg er med fra trondheim
 
protto skrev:
lordmango skrev:
Eller er det forskjellen mellom BSP og f. eks. R15 gjengene du tenker på?

Det er det eg tenker på ja. Delene passar saman, men det er dimmensjonsangivelsen som kan vere forvirrande. 1/2" er 1/2" :)

BSP og NPT passar i hop også, i størrelsane 1/2 og 3/4". Litt tilfeldig, men desse dimensjonane har samme gjengestigning og tilnærma samme dimmensjon så dei passar overeins, sjølv om dei ikkje eigentleg er designa for det.

Er det ikke bare å bruke de rørdelene som følger med da?
 
På SP20/20 Easy Connect pumpen følger det med rørdeler for tilkobling som vist på bildet på solarprojects hjemmeside.

Er det ikke bare å bruke disse rett ut av boksen med egnet slange?

Tom

edit: neslekim var kjappere enn meg.
 
Jeg er også med på bestilling til Oslo.
Tar også en SP20/20 Easy Connect Water Circulation Pump (8Watts/8Ltrs per minute/3Head)

Har vurdert å kjøpe en pumpe i det siste, så dette kom beleilig. Hyggelig pris også :)
 
Dahlberg skrev:
På SP20/20 Easy Connect pumpen følger det med rørdeler for tilkobling som vist på bildet på solarprojects hjemmeside.

Er det ikke bare å bruke disse rett ut av boksen med egnet slange?

Tom

edit: neslekim var kjappere enn meg.

De har tilogmed egnet slange der, så det burde være i høyeste grad mulig :)
 
Skulle gjerne hatt med Easy Connect Options for SP20/20, 2 X100mm lengths 12mm Silicon Tubing (High Temperature) også, men finner den ikke i shop'en?
De burde vel være næringsmiddelgodkjent?
 
Dahlberg skrev:
Jeg bestiller på fredag så om andre er intr får de si fra.

Tom

Jeg bestiller gjerne to stk på "Oslobestillingen". Bor i Fr.stad.

Gjeldene Google-kurs:
UK£ 27.95 = 248.533281 Norwegian kroner

Sender du korrekt beløp og kontonummer?
 
Tilbake
Topp