Bilde av ditt øl!

Hei,

Nå vet jeg ikke om dette har vært prøvd tidligere, men ett hvert øl-forum med respekt for seg selv må ha en tråd hvor vi legger ut bilder av ølene våre.
Ref: http://www.homebrewtalk.com/f85/post-picture-your-pint-147768/

Jeg begynner med en forsmak på årets juleøl:)

IMG_2278.jpg
 
Ser godt ut!

Her bilde av et glass fra batch #1!

Brygget på Coopers lager ølsett og maltsirup istedetfor sukker.

Klar og fin selv om det sikkert ikke er vanskelig å få til med ølsett :)

Og skumtoppen var 3 cm bare sekunder før bildet var tatt! Hva må jeg gjøre med ølglassene mine for å få skumtoppen til å vare lenger?
 

Vedlegg

  • 2011-11-04 18.32.11.jpg
    1,4 MB · Sett: 1.187
Kliner til med et dårlig mobilbilde av mitt nyeste monster: Absurd Pale Ale.
297709_10150456561852774_589512773_10315630_1665229765_n.jpg


Fordi jeg er for lat til å finne det skikkelige kameraet.
 
Ørnegård skrev:
Ser godt ut!

Her bilde av et glass fra batch #1!

Brygget på Coopers lager ølsett og maltsirup istedetfor sukker.

Klar og fin selv om det sikkert ikke er vanskelig å få til med ølsett :)

Og skumtoppen var 3 cm bare sekunder før bildet var tatt! Hva må jeg gjøre med ølglassene mine for å få skumtoppen til å vare lenger?

Hvis du vaske glassene dine i oppvaskmaskina så vil det påvirke skumtoppen negativt. Jeg vasker mine glass for hånd med kun varmt vann.
 
Slenge seg på da siden man sitter her med øl, mobilkamera og ellevill razzjock på vinylsnurrern. ;D
 

Vedlegg

  • DSC_0071.JPG
    830,3 KB · Sett: 1.029
Min batch #2, en julekrydret stout. Litt fersk i smaken ennå, men dette blir godt til julekakene.


3ef9b739-52be-9feb.jpg


Sent from my Galaxy S 2 using tapatalk.
 
Min batch #2, en julekrydret stout. Litt fersk i smaken ennå, men dette blir godt til julekakene.


3ef9b739-52be-9feb.jpg


Sent from my Galaxy S 2 using tapatalk.
 
Kommer likegodt med bilde nr. 2
En irish stout som har fått modnet i 2 måneder og som er blitt veldig god. Den skarpe "roasted barley" smaken har blitt avrundet og lukten av gjær har også forsvunnet:)

IMG_2299.jpg
 
Torkil skrev:
Mitt første brygg. En IIPA på 9%, som neppe er veldig typeriktig, spesielt fargen - men god er den!!:)

Dette kaller de for Cascadian Dark Ale, Black IPA, India Dark Ale. Det krangles i USA om hva den skal kalles i konkurranser (har blitt godkjent som egen kategori). Den stammer visst fra Cascadia, så det er vel det som er mest rett svar på navn :) En kan vel ikke si Black IPA, siden IPA betyr  "(indian) Pale Ale"??.. er ikke Pale Ale når den er møøørk. Kategorien blei visst Black IPA, så det valget blei egentlig ganske feil, mener jeg!
 
JensWiken skrev:
Dette kaller de for Cascadian Dark Ale, Black IPA, India Dark Ale. Det krangles i USA om hva den skal kalles i konkurranser (har blitt godkjent som egen kategori). Den stammer visst fra Cascadia, så det er vel det som er mest rett svar på navn :) En kan vel ikke si Black IPA, siden IPA betyr "(indian) Pale Ale"??.. er ikke Pale Ale når den er møøørk. Kategorien blei visst Black IPA, så det valget blei egentlig ganske feil, mener jeg!

Brewers association, som arrangerer Great american beer festival kalte den først american-style India black ale, men endret navnet til american style black ale. Så dette er vel antageligvis det nærmeste man kommer et offisielt navn.
 
Egenkomponert ale.
En av de siste flaskene. Begyner nå å bli meget fin og rund i smaken. Lagret i kjøleskap nesten 3 måneder.
 

Vedlegg

  • Photo 05.11.11 17 12 56.jpeg
    1,3 MB · Sett: 838
Enda en wit. koriander, appelsin og sitrongress!
 

Vedlegg

  • wit.JPG
    wit.JPG
    647 KB · Sett: 1.125
GHB & RR's juleøll.
Her har den dynamiske duoen skapt et lite mesterverk!
 

Vedlegg

  • GHB&RR_juleøll.JPG
    GHB&RR_juleøll.JPG
    153,8 KB · Sett: 1.029
Wow ser godt ut! Synd jeg ikke har gass...

Må få kommet meg til aktivt brannvern snart!
 
IMAG0087.jpg


En spesiell ESB lagd med WLP004, 40% Munich 55% Pilsner 5%Cara-pils og Fuggles og EKG.
Egentlig en bitter som ikke passer i noen kategorier. Men ble veldig veldig god. Tørrhumles direkte på fat.  Denne skal brygges igjen senere :skitbra:

Ser uklar ut på bildet, men er helt gjennomsiktig.
 
Tilbake
Topp