Biofine Clear

Hvor er det greiest å bestille Biofine Clear for å få en mest mulig fornuftig pris?
Hos MoreBeer ender jeg på $6,45 pr. flaske (1 oz).
Frakt er dyrere enn varen.
 
Kjør igang en fellesbestilling, eller kanskje du skal ha noe annet fra Morebeer i samme slengen ;)
 
Et alternativ er Polyclar. Billigere og drøyere. Bruker ca. 5 g per batch. 28 g (1 oz) i hver pakke, $3.25 per stk. fra Morebeer.
 
Odland skrev:
Kjør igang en fellesbestilling, eller kanskje du skal ha noe annet fra MoreBeer i samme slengen ;)

Det blir nok ikke billigere av mva. på toppen.

Det som irriterer er ikke prisen på varen, men $ 44,61 i frak på en ordre til $ 33
 
StoreMy skrev:
Odland skrev:
Kjør igang en fellesbestilling, eller kanskje du skal ha noe annet fra MoreBeer i samme slengen ;)

Det blir nok ikke billigere av mva. på toppen.

Det som irriterer er ikke prisen på varen, men $ 44,61 i frak på en ordre til $ 33

Tja. En flaske Biofine Clear rekker etter min erfaring til ett brygg, en pose Polyclar rekker til ca. fem brygg. Fraktprisen blir den samme. Frakten er selvsagt dyr, men...
 
Ser at Midwestsupply, Brewerssupplygroup og Williamsbrew har. Om
Det er billigere frakt og om de shipper til Norge vites imidlertid ikke.
 
Gahr skrev:
StoreMy skrev:
Odland skrev:
Kjør igang en fellesbestilling, eller kanskje du skal ha noe annet fra MoreBeer i samme slengen ;)

Det blir nok ikke billigere av mva. på toppen.

Det som irriterer er ikke prisen på varen, men $ 44,61 i frak på en ordre til $ 33

Tja. En flaske Biofine Clear rekker etter min erfaring til ett brygg, en pose Polyclar rekker til ca. fem brygg. Fraktprisen blir den samme. Frakten er selvsagt dyr, men...

Den ene jeg har brukt har jeg strukket over 4-5 brygg, men det hører da med at de ikke ble helt "industriklare".
 
StoreMy skrev:
Gahr skrev:
StoreMy skrev:
Odland skrev:
Kjør igang en fellesbestilling, eller kanskje du skal ha noe annet fra MoreBeer i samme slengen ;)

Det blir nok ikke billigere av mva. på toppen.

Det som irriterer er ikke prisen på varen, men $ 44,61 i frak på en ordre til $ 33

Tja. En flaske Biofine Clear rekker etter min erfaring til ett brygg, en pose Polyclar rekker til ca. fem brygg. Fraktprisen blir den samme. Frakten er selvsagt dyr, men...

Den ene jeg har brukt har jeg strukket over 4-5 brygg, men det hører da med at de ikke ble helt "industriklare".

Det høres rimelig lite ut, ja... Klarhet i det ferdige ølet kommer likevel an på så mangt. Jeg har pleid å bruke Biofine i to omganger i ølet. Først 1/2 oz når gjæringen var over og jeg begynner nedkjølingen, så resten av flaska når ølet var på 2 °C. To dager senere fater jeg ølet. Med Polyclar har 5 g vært nok.
 
Jeg har gjort det på en litt annen måte, med Youngs Beer Finings og Isinglass i dunken og Biofine i fatet.
Så leng jeg har husket klaring i dunken har resultatet blitt svært bra.
 
StoreMy skrev:
Jeg har gjort det på en litt annen måte, med Youngs Beer Finings og Isinglass i dunken og Biofine i fatet.
Så leng jeg har husket klaring i dunken har resultatet blitt svært bra.

Det burde jo holde, men jeg ville personlig byttet rundt på Biofine og isinglass. Isinglassen er etter min erfaring det som funker best i fatet, siden det pakker skikkelig tett. Ev. kan man jo kjøre isinglass over hele linja...
 
Dumpes Isinglass rett i fatet eller må det "vannes" ut på noe vis? Har en flaske liggende jeg aldri har turt å prøve
Er det forresten noen holdbarhet på Isinglass?

Sorry for å kuppe tråden....
 
Gahr skrev:
StoreMy skrev:
Jeg har gjort det på en litt annen måte, med Youngs Beer Finings og Isinglass i dunken og Biofine i fatet.
Så leng jeg har husket klaring i dunken har resultatet blitt svært bra.

Det burde jo holde, men jeg ville personlig byttet rundt på Biofine og isinglass. Isinglassen er etter min erfaring det som funker best i fatet, siden det pakker skikkelig tett. Ev. kan man jo kjøre isinglass over hele linja...

Pakker det så tett at det blir en utfrodring å få det ut?
 
AudunWS skrev:
Dumpes Isinglass rett i fatet eller må det "vannes" ut på noe vis? Har en flaske liggende jeg aldri har turt å prøve
Er det forresten noen holdbarhet på Isinglass?

Ja, det er visst en svært kort holdbarhet på isinglass. Har aldri prøvd selv, men denne artikkelen forklarer mye rundt isinglass synes jeg:
[quote author=http://www.practicalbrewing.co.uk/main/fining/page5.html]
Ready-for-use isinglass; that is the liquid stuff, has a shelf life of only four to eight weeks, and only then if the temperature has been maintained below 15°C. At temperatures above 20°C it rapidly denatures becoming ineffective as a result."
[/quote]

Dere får korrigere dere som kjenner stoffet godt :)
 
Gahr skrev:
StoreMy skrev:
Jeg har gjort det på en litt annen måte, med Youngs Beer Finings og Isinglass i dunken og Biofine i fatet.
Så leng jeg har husket klaring i dunken har resultatet blitt svært bra.

Det burde jo holde, men jeg ville personlig byttet rundt på Biofine og isinglass. Isinglassen er etter min erfaring det som funker best i fatet, siden det pakker skikkelig tett. Ev. kan man jo kjøre isinglass over hele linja...

Sjokkerende nok  ;) hadde Gahr rett her.
Etter en test med Isinglass i dunken og Biofine i fatet har jeg et øl som gir et par dl. gråaktig øl hver gang jeg har flyttet dunken.
De jeg har klaret i motsatt rekkefølge er "klare som dagen".
 
Hvordan påvirker dette evnen til karbonering? Jeg regner med at jeg kommer til å karbonere med sukker i fata mine grunnet liten plass i kjøleskapet der co2 tanken står. Når skal jeg eventuelt ha det i ved den metoden jeg bruker?
 
Hvordan ville det være å bruke biofine i gjæringskaret, samtidig med siste tørrhumling... ca 5 dager før endt gjæring...?
 
Står på Biofine-flaska at den skal i 24-48 timer før flasking/fating. Vet ikke om det gjør noe at den ligger lenger. Hvorfor vil du ha den i sammen med siste humle?
 
Tilbake
Topp