Bjorleik 2011

Gahr

Norbrygg-medlem
Bare for å informere:

Bjorleik 2011 blir den 1. oktober. Også i år i Laksevåg Kajakklubbs lokaler i gravdalspollen 20 i Bergen.

Mer informasjon om evenementet og konkurransen kommer etter NM.

Årets sponsor er Bryggselv. Premiene er som følger:

1. premie: Gavekort på kr. 1300,-
2. premie: Gavekort på kr. 900,-
3. premie: Gavekort på kr. 600,-
4. premie: Gavekort på kr. 400,-
5. premie: Gavekort på kr. 400,-

Vi takker for samarbeidet!
 
anchr skrev:
Blir fokus eksperimentelle øl også i år?

Nei, i år blir det lavalkoholholdige øl ("session beers"). Vi sikter mot å legge ut litt mer info om Bjorleik og Juleølkonkurransen rundt NM.
 
Lars skrev:
Nei, i år blir det lavalkoholholdige øl ("session beers"). Vi sikter mot å legge ut litt mer info om Bjorleik og Juleølkonkurransen rundt NM.

Oh! Kanskje jeg må gjøre alvor av de sprø planene om en Inferior Smoked IPA på 3,5% uten bitterhumle, men med et lass aroma og smakshumle?
 
Martin E skrev:
Lars skrev:
Nei, i år blir det lavalkoholholdige øl ("session beers"). Vi sikter mot å legge ut litt mer info om Bjorleik og Juleølkonkurransen rundt NM.

Oh! Kanskje jeg må gjøre alvor av de sprø planene om en Inferior Smoked IPA på 3,5% uten bitterhumle, men med et lass aroma og smakshumle?

God plan, men ikke si det til noen, husk det lusker dommere her inne også.  ;D
 
Shea-Arne skrev:
Og deltakere som søker inspirasjon.. Mooahahaha ;)

Uaæææ! (Men hva om det bare var en avledningsmanøver? Jeg har egentlig en annen plan, og veit at Inferior Smoked IPA ikke er noe sjakktriks!)
 
Martin E skrev:
Shea-Arne skrev:
Og deltakere som søker inspirasjon.. Mooahahaha ;)

Uaæææ! (Men hva om det bare var en avledningsmanøver? Jeg har egentlig en annen plan, og veit at Inferior Smoked IPA ikke er noe sjakktriks!)

Med tanke på hvordan BrewDog Nanny State smaker, så virker det som er er store muligheter til å lage gode alkholfattige øl, dvs, jeg vet ikke om det er mulig for oss å lage øl på 0.5% som smaker så godt dog...
 
neslekkim skrev:
Med tanke på hvordan BrewDog Nanny State smaker, så virker det som er er store muligheter til å lage gode alkholfattige øl, dvs, jeg vet ikke om det er mulig for oss å lage øl på 0.5% som smaker så godt dog...

Jeg smakte Nøgne Øs Inferior stout rett fra gjæringskaret på lørdag. Den har gjæret hele veien fra 1.028 til 1.025 eller noe sånt. Smake utvannet Imperial stout...
 
Æsj... skulle aldri ha kasta i meg den siste flaska av Pingla. En oatmeal stout på uskyldige 3,2%
 
Inferior stout? Det er denne her, det da?

Sikkert en større utfordring å lage sånt enn å brygge en god session ale, som de fleste som har prøvd seg på engelsk mild eller bitter nok har fått til.
 
Odland skrev:
Æsj... skulle aldri ha kasta i meg den siste flaska av Pingla. En oatmeal stout på uskyldige 3,2%

Har noen liter outmeal stout selv på ca 3.5 ellerno :) god på smak, men trenger noen liter for å gå i bakken :)
 
Lars skrev:
anchr skrev:
Blir fokus eksperimentelle øl også i år?

Nei, i år blir det lavalkoholholdige øl ("session beers"). Vi sikter mot å legge ut litt mer info om Bjorleik og Juleølkonkurransen rundt NM.

har bjorleik samme strenge regler om flasketyper som NM har? isåfall har jeg et vinnerøl som ikke kan delta..
 
Lars B. skrev:
har bjorleik samme strenge regler om flasketyper som NM har? isåfall har jeg et vinnerøl som ikke kan delta..

Vi har ikke diskutert dette ennå i styret. I fjor var alle flasketyper tillatt, men de var også deltakelsen svært lav. Hva det blir til i år vet vi ikke. det vil komme mer info etter NM er vel i havn.
 
Gahr skrev:
Lars B. skrev:
har bjorleik samme strenge regler om flasketyper som NM har? isåfall har jeg et vinnerøl som ikke kan delta..

Vi har ikke diskutert dette ennå i styret. I fjor var alle flasketyper tillatt, men de var også deltakelsen svært lav. Hva det blir til i år vet vi ikke. det vil komme mer info etter NM er vel i havn.

Med tanke på alle spørsmål og diskusjoner fram og tilbake rundt NM, hadde det ikke vært likegreit å bare bestemme at alle konkurranser skal ha en gitt type flaske, en gitt type kork, ogsåvidere, slik at man slipper å fundere på det?
 
Gahr har ennå ikke vært med på juleølkonken eller NM, så han er sikkert litt optimistisk ennå. Bare vent når ølet kommer inn kassevis :p
 
Siden det blir session-ales, er det noen øvre grense for ABV eller OG elns for Bjorleik? Vi begynner å klø etter å eksperimentere litt.
 
Tilbake
Topp