boilermaker vs 36l katla kjele m termometer og silbunn

lurer litt på en ting . hva vil være de vesentlige forskjellene på disse to kjelene? har boilern noe spesielt ved seg som katlakjelen ikke har bortsett fra bling effekten. eller vil begge være noenlunde like bra til mesking osv . prismessig er det jo en del og hente siden man får med silbunn osv til rundt 2500 kontra boilern som ligger til 3300 hos bryggselv folket.
 
Boilermakeren har en veldig god silbunn mot stuck mashes. Man taper kun 0,5l vørter under silbunnen og den har sight glass og dip tube. Utover dette betaler man vel litt for bling faktor skal man tro.
 
Om Katla donerer en kjele til meg (siden jeg skal til Bergen neste helg), så kan jeg komme med en mer inngående hands on ;)
 
Thom79 skrev:
takk takk. men samtidig er d jo kult med  litt bling

Det blir ikke så mye bling igjen når du får pakka den inn i et liggeunderlag  :fyflate:

Men kjelen er bra den, har aldri hatt antydning til stuck mash i min. Godt utbytte og vørter som er så klar at du kan lese på forumet gjennom glasset. (prøveglasset)

Løp og kjøp! Synes bryggselv har veldig bra pris på denne, lite å tjene på å kjøpe fra junaiten. Selv gjorde jeg det, men da var den ikke på lager i landet til en så god pris.
 
Jeg har en Katlakjele som jeg bruker som kombinert meske- og kokekjele. Har påmontert autosparge. Jeg vurderte lenge å gå for en boilermaker, og har fiklet en del med utsillingsmodellen hos bryggselv, men har aldri brygget med boilermaker.

Noen betraktninger:

Katla-kjelen har også dip-tube. Enkel å montere og fungerer strålende.

Aldri opplevd stuck mash i katlakjelen, selv med bruk av rug og hvete. Alltid klar og fin vørter

Man taper vel litt mer volum på katlakjelen, da det er 1.0 l under silbunnen.

Katlakjelen er tykkbunnet og bedre om du skal bruke den som kombinert meske og kokekjele. Min induksjonstopp (siemens) er kresen på kjelematerialet.  F.eks. Biltema-hyttekjelen funker ikke på min induksjonstopp (men fungerer på frittstående jula induksjonsplate). Det er en viss sjanse for at Boilermakeren ikke hadde vært kompatibel med min induksjonstopp, da boilermakeren vel egentlig er laget for gass.

Katlakjelen er sterkere og tåler at du løfter den med innhold.

Boliermaker er lettere, noe som kan være en fordel hvis du skal stue den bort.

Sightglass kan ettermonteres på Katlakjelen (selv om bryggmaker ikke selger). Litt delte meninger om sightglass er gunstig da det kan være vanskelig å rengjøre innvendig. Måling av væskenivå i katlakjelen er veldig enkelt da kjelen har innvendig dybde på 36 cm og er 36l; altså 1 liter/cm.

Boilermakeren kommer med feste for autosparge. Dette koster bittelitt ekstra for katlakjelene

Boilermakeren er høyere og har mindre grunnflate. Det er nok en fordel for best mulig skylling og gir trolig noe høyere effektivitet. Autosparge er nok lettere å justere på boilermaker enn på katlakjele da antall liter/cm er lavere

Høyden på Boilermakeren kan være et problem om du skal bruke den på komfyr og har lavt montert kjøkkenventilator.

Ved kjøp av katla-kjelen kan du velge hvor du ønsker å ha termometeret plassert. For mitt oppsett er det mest optimalt å ikke ha termometer plassert rett over kranen (selv om det ser noe raffere ut). Denne valgfriheten har du ikke på boilermaker.

Katlakjelen blir litt billigere.

Begge kjelene er aldeles utmerkede! Hvilken som passer best til deg blir litt avhengig av hvordan resten av bryggerioppsettet ditt er og hvordan du har tenkt å bruke kjelen. Hvor fort du trenger den og hvor du bor kan også spille litt inn. Begge forhandlerne (Bryggselv og Bryggmaker) har upåklagelig service.
 
Kristoffer J har vel oppsummert det meste.

Eg har ingen erfaring med nokon, men som ein generell anbefaling ville eg ha droppa nivåglass. Ein ekstra ting å holde reint. Hadde kansje også droppa termometer, sjølv om det kan vere kjekt å ha. Sjølv brukar eg eit håndholdt med ganske lang probe.
Tjukk botn som er induksjonskompatibel vil eg og sei er ein fordel. Katla sine kjelar er vel standard storkjøkkenkjelar av god kvalitet. Ang. blingfaktor så kjem det vel berre an på om ein føretrekk børsta eller polert stål, før ein pakkar den inn i eit liggeunderlag til 79 kroner.
 
takk for gode og utfyllende svar . siden jeg ikke har all grain oppsett enda står jeg fritt til og sette sammen d som passer. så får se hva jeg ender på . 
 
Nokre tankar om det tekniske:

1) Reint teknisk kan ein godt senka silbotnen i Katla36 slik at ein får mindre volum under kjelen - det er berre å bruka kortare "bein" på den.  1/2" cm kortare = 1/2 liter mindre.   Slik den er standardmontert vil ein kunna få litt over 10 kg malt i kjelen - iallefall har eg hatt 10,25 kg men då er mesken heilt i kant med evt.  autosparge.

2) Autosparge har litt dårleg design på låsemekanismen for innstilling av høgde - den er for grov - kunne godt ha vore mykje finare.    Autosparge har heilt klart sin funksjon i eit bryggjeoppsett der ein skyller tradisjonelt.   Eg plar sirkulera mesken kontinuerleg og brukar gjerne meir vatn i mesken enn normalt - eg innbillar meg at det blir mindre viktig med skylling då - så skyllinga går raskt hjå meg og som sagt - silbotnen tek jo unna og i det siste har eg ikke brydd meg med autospargen.   Men om ein ikkje følgjer med og skal skylla sakte - så har den absolutt sin funksjon.

3) Det med termometerplassering er nok eit lite tema.   Mange ynskjer termometeret over kranen for "det er slik det plar vera (på Boilermaker iallefall) " og synes det ser tøft ut.    Reint teknisk vil det bety at temperatur vil målast i den høgda som termometer er plassert - dermed kan ein ikkje ha for lite malt i kjelen.   I ein Boilermaker vil 5 kg mesk stå litt høgare i kjelen enn i Katla36 og der kan ein nok bryggja med litt mindre malt om ein skal bruka termometeret som einaste måling.    Ein annan måte er som Kristoffer seier - å plassera termometeret lågare men då kan det ikkje stå over kranen for ein vil ha litt rom over kranen til hendel og hender.  


Metodar

Eg har for min del katla36 ståande på ei kokeplate og så pumpar eg vørteren rundt kontinuerleg.   Kokeplata er styrt av ein PID som igjen måler temperatur ved uttak på kranen.    Det gjer at eg har eit slags innebygd "RIMS" opplegg der eg kan kjøra temperatur opp og meska i fleire temperaturnivå.  Eg brukar derfor ikkje liggjeunderlag rundt kjelen.   Eg tippar også at når eg sirkulerar slik så vil oppvarminga både skje over ei stor overflate (kjelbotnen) = lite fare for brenning og samstundes vil det vera rask respons når det er varmt nok og at smitteeffekt av "ukontrollert" oppvarming oppover ikkje vil vera særleg stor når pumpa syg vørter nedover i kjelen.  

Andre høyrer eg har liggjeunderlag på kjelen og let den stå (utan kokeplate) f.eks. på 66 grader i ein times tid og dei seier at temperaturen ikkje går særleg ned.   Gahr har også sagt han gjer det same med sin Boilermaker og at han ikkje anser at evt 2-3 grader temperaturnedgong på ein time er noko krise - det er andre delar av bryggjeprosessen som er viktigare.  

Og det kan sikkert også vera nokon som brukar andre metodar?

--
Ref  Protto:  ja - kjelane er standard kinaproduserte kjelar som har ei børsta overflate på utsida.    gjennomføringane har eg designa  og dei er produsert på Bømlo (du finn dei ikkje andre stader før nokon kopierar dei).  Silbotnen er skore ut av standard 2m * 1m plater i ei imponerande vannskjeremaskin hjå  eit firma på Sotra, skruane som eg brukar til bein kjem frå Tools og o-ringar og pakningar kjem dels frå England og er dels laga på mitt eige  pakningsutstansingsverktøy. Pickuptuben er produsert i Italia og eg kjøper den her i Norge. 

--
Vonaleg er dette ikkje på kant med reglane for marknadsføring på forum… isåfall får moderator kutta med hard hand.
 
Tilbake
Topp