Bombe?

ADale

Norbrygg-medlem
Brukte 2 pitchet gjærpakker til min Milk Stout. Bruker Grainfather Conical fermenter for første gang. Det er en enorm CO2 produksjon. Det har lekket ut og jeg er redd toppen vil gå, da vil det sikkert komme mer brygg ut.

Bør jeg la det stå eller ta av den rød korken. Se video.


https://photos.app.goo.gl/53LA9FzidUQPZMrd8
 
Flott gjæring! Når det roer seg litt, tar du av vannlåsen, vasker den i starsan, og gir den mer væske. Så vasker du pent rundt selve gjæringskaret, og det et godt som gull. Slik er det av og til med stormgjæringen. Dette blir god øl, det er jeg sikker på.
 
ja, har aldri opplevet slik intens gjæring, at gassen presser seg ut av pakningen på toppen. Suser konstant. Kom til og med ut 2-3 dl i løpet av natten...
 
jab mener sikkert å bruke en silikonslange som passer tight nedi gjærlås pakningen, som du putter enden av nedi en beholder med starsan. Søker du på google etter blow off tube finner du mye idéer som kan hjelpe deg.
 
Jeg har brukt metoden med silikonslange direkte fra gjæringsbøtte til en bøtte med fem liter vann - dette fungerer glimrende som gjærlås, og alt gørr går i bøtten uten å forringe gjærlåseffekten. Kan «byttes på»etter behov. Fungerer Helt glimrende,
 
Tilbake
Topp