Bootleg Biology Regal Lager Blend

Stikkaren

Norbrygg-medlem
Ja, som sagt så har det med svovelen kun vært merkbart en gang. Har prøvd ganske mange lagergjær etter hvert og flere oppgir at de kan produsere noe svovel uten at dette har blitt noe av.

Jeg sparte på en del slurry fra denne testbatchen med Regal Lager Yeast Blend og har planer om å teste den i en "renere" oppskrift. Tenker 100% Barke pilsnermalt og Magnum/Saaz humle til ca 35 IBU.

Finn Berger

Moderator
Ja, som sagt så har det med svovelen kun vært merkbart en gang. Har prøvd ganske mange lagergjær etter hvert og flere oppgir at de kan produsere noe svovel uten at dette har blitt noe av.

Jeg sparte på en del slurry fra denne testbatchen med Regal Lager Yeast Blend og har planer om å teste den i en "renere" oppskrift. Tenker 100% Barke pilsnermalt og Magnum/Saaz humle til ca 35 IBU.
- og de som oppgir det,er de som produserer mer enn normalt:). Og normalt er veldig merkbart. Du veit ikke hvor heldig - eller dyktig - du er:)!

Fint å få det testa med pilsnermalt, som er noe litt annet enn alemalt:).

HåvardK

Norbrygg-medlem
Noen nye erfaringer med denne? Tenkte å brygge en smash med Fairytale fra Bonsak i helga. Ikke bestemt meg helt for humle ennå, men det er vel ikke det mest avgjørende for sluttresultatet her...

Topp