Bråkete magnetrører

Har kjøpt en magnetrører fra Bryggeland "Magnetism Mixer" men du søte tid for et læven den lager :duh: Det er ei tynn blikkplate  som kolben står på og så fulgte det men en 8 kantet magnet på 25mm med en opphøyning på midten. Den slamrer rundt som en illsint klegg og holder på å gjøre meg steine hakke gal!! Hvilke magneter anbefaler dere å bruke? Noen som har en likedan som har gjort noen modifikasjoner? Nå har jeg laget 3 starter på jævelen og det er like før den avgår med døden >:D

Jeg hadde samme problem etter at jeg klarte å knuse den første kolben min. I den brukte jeg en tannhjulmagnet, men dette gikk ikke i den ny kolben, siden den ble sittende for godt fast. Den ny kolben hadde flat bunn, mens den gamle var litt konveks. Prøvde da med en stor stavmagnet, ca 4 cm slett uten kanter, men det bråkte helt infernals selv på laveste hastighet. Kunne våkne på natta av ulyden :mad: Byttet denne ut med en liten stavmagnet, ca 2,5 cm også slett, og ting har bedret seg betraktelig, så nå sover jeg godt på natta mens gjæra kjører karusell :)
Jeg ville prøvd med en liten, slett magnet eventuelt et tannhjul. Problemet ditt kan være at magneten "vipper" og slår mot kolben når den roterer i magnetfeltet. Et tannhjul ligger stabilt mot bunnen, men det kan bli for stabilt også...ingen rotasjon.

Da bestiller jeg litt forskjellige mageneter slette og tannhjul. Bare så synd at hver gang jeg skal handle noe fra bryggeland så er de tom i nettbutikken :rasende: Min kolbe er også flat i bunnen så kanskje det hjelper å bytte ut denne.

Nå har jeg lagt 1mm tykk gummimatte mellom plata og kolben å det ble betraktelig bedre whirlpool og stillere så med ny magnet blir den lydløs :skitbra:. Det er et bilde av en tannhjulmagnet på kolben så den sikkert beregnet for en slik.

Tilbake
Topp