Bratberg 30, trenger hjelp!

Heisann!
Jeg og madammen i huset kjøpte oss nettop inn ett Bratberg 30, kompaktbryggeri.
Og når jeg skulle prøve det i dag så satt jeg den først på 60 grader, og forventet at den skulle klare og holde seg på 60 grader. men da datt den bare nedover etter at den hadde vært oppe på 60 grader.

Det samme gjelder også på, 70 og helt opp til 100 grader.

Er det slik denne type maskiner skal funke?
Eller skal de kunnne klare og holde oppe tempraturen ved og skru av og på varme kolben av seg selv?

Takker for svar! (skal brygge i morgen):(:(
 
Den har bare litt stort slingringsmonn, setter du den på 60, kobler den ikke inn igjen elementet før på 55°c igjen.
Kan være lurt å kle den inn med ett liggeunderlag, da holder den tempen ok.
Er du i nærheten og ser temperaturen daler, er det bare å trykke på SET, så kobler den inn varmeelementet igjen med en gang.
 
Okei takk for svar :)
Da er det bare og velge temp, trykke på set og når den har kommet opp til ønsket temp bare velge 500 element så skal den finne ut av det selv? :)
 
Jeg kjører konsekvent høyere temp på termostaten enn hva jeg ønsker i mesken på mine bratberg bryggere (gen 1 og 2), malten som skal oppi vannet vil dra temperaturen ned en del til å begynne med. Har god erfaring med å skru av varmeelementene helt under meskingen, bare kontrollmål med termometer i mesken underveis. Lykke til!
 
Takk takk :) vi fikk det til, men gjorde noe feil med vann mengde :) så vi fikk bare 17 liter til slutt med OG på 1060.

Har hørt at det går Ann og vanne ut når man skal flaske så vi prøver på det ;-)
 
Tilbake
Topp