bratberg: erfaringer og meninger

Ja, her sier tittelen det meste. Alle som har denne maskina selv og har god erfaring med den oppfordres til å forklare alle oss andre hvordan dere opplever maskina og hvordan dere løste probleme dere eventuelt har støtt på.

Jeg personlig har ingen erfaring / kjennskap til dette bryggeriet, noe jeg satser på dere kan gi ett inntrykk av.

Ta dere god tid å svare da dette kanskje kan bli en sticky?! :D
 
Noen som har åpnet pumpen som følger med Kompaktbryggeren for å sjekke om det sitter noe igjen I pumpen etter brygging og vask?
Har gjort to brygg på denne , kjører varmtvann (forskylling), krystall soda og skylling igjen som vaskeprosess rett etter bryggingene.
 
Jeg har bare ett brygg på den siste versjonen, men over 20 på gen 1.

På gen 1, så synes jeg at kok med 1500w elementet ga litt dårlig kok. Og den analoge termostaten var unøyaktig.

Begge deler er løst på gen 2 med 2000 w og 500 w elementer istedetfor 1500+1000 watt. Og den digitale termostaten gjør det mye enklere å treffe og justere temperatur.

Brukte ikke liggeunderlag som isolasjon under mesking da jeg synes den holdt temp greit. Brukte pumpa til å sirkulere underveis.
Pumpa har veldig høy flow, og man må strupe slangen ETTER pumpa for at meskerøret ikke skal renne over.

Heveløsningen med staget langs meskerøret og kroken på kanten fungerer greit.
Men jeg synes meskerøret henger litt langt ned når man henger det i øvre posisjon. Men dette løser jeg ved å legge to sleiver på tvers på toppen av bryggeren og maltrøret på toppen igjen ved siste skylling.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp