Bratberg Kompaktbrygger, 35 liter

Ser at Bratberg har sattsa på et slikt kompakt bryggeri. Er vel i samme gate som BeerMaker og Beerbrew30.
Skal bli spennande og høyre erfaringar fra denne.  8)

litt ned på sida her  http://brygging.no/butikken.aspx?PGID=6&View=Kat


Her er bilde av saken. http://brygging.no/public/pics/produktbilder/kompaktbrygger1002.JPG
 
Jeg har et sånt bryggeri på vei i posten, så jeg skal avgi rapport her så fort jeg har brygget på det! :)
 
Therion skrev:
Jeg har et sånt bryggeri på vei i posten, så jeg skal avgi rapport her så fort jeg har brygget på det! :)
  Flott ;-) Såg snasent ut. Kjøpte du med tilbehørspakken også?
 
Etter å ha brygget med kjøleboks, kjele og diverse hjemmelaget utstyr som tar 15m2 i garasjen. Har jeg i dag bestilt kompaktbryggeriet. Har sett på de to andre leverandørene sine lignende systemer, men tenkte at denne er videreutviklet av en som har bygget bryggesystemer fra bunn av før. Så får vi håpe at det fungerer som det skal, og at jeg får ryddet plass i garasjen.  ::)
Er det noen her på forumet som har prøvd kompaktbryggeriet?
 
Jeg venter i spenning..  tror dette blir julegaven til meg selv i år :) >:D  jeg tror dette blir oppdatert bb30 opplegg men det virker som det er nok plass i den til barly wine , og det enkle er ofte best med tanke på oppsettet..

håper kranen er god, men ikke stress å bytte..  håper den som får den først brygger ASAP så vi andre får høre :yes:

:brygging: :biersmile: :brygging:
 
Den er nok mye lettere å rengjøre enn BB30 som har en kjip plastkant som går en cm eller så innover på toppen av kokekaret.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Den plastkanten har hissa meg opp et par ganga ja :mad:. Men likhetane med BB30 og Beermaker er slåande. Kanskje denne har 1 liter meir kapasitet ;) Då det står 35liter og BB30 oppgir 34 liter  ;) Skal bli moro å høyre om termostaten er beire en bb30 og ikkje minst slike små detalja. Men slik eg har forstått det så har en to forskjellige høgde-"kvile" punkt på denne i forhold til BB30? Dette kan vere greit med tanke på skyllinga. Då eg synst det renne litt for raskt gjennom BB30 når en løftar silkaret.
 
Jeg er litt spent på tilbakemeldingene her. Er det noen som har mottatt bryggeriet nå?

Er det lang postgang?
 
Jeg fikk mitt i går. Men posten har klart å ødelegge bryggeriet, sidene i kjelen var klemt inn, og det var tydelig at det har ligget noe svært tungt oppå pakka mi!  :rasende:
Jeg skal ned på posten nå og skrive en skademelding, så sender Bratberg meg ett nytt bryggeri. Postgangen gikk forøvrig fort, og kundebehandlingen hos Bratberg er fremragende! Så her er det altså bare posten som har føkket opp..
 
Therion skrev:
Jeg fikk mitt i går. Men posten har klart å ødelegge bryggeriet, sidene i kjelen var klemt inn, og det var tydelig at det har ligget noe svært tungt oppå pakka mi!  :rasende:
Jeg skal ned på posten nå og skrive en skademelding, så sender Bratberg meg ett nytt bryggeri. Postgangen gikk forøvrig fort, og kundebehandlingen hos Bratberg er fremragende! Så her er det altså bare posten som har føkket opp..

Det va leit å høyre :( So då får en håpe posten ordna opp og at nytt bryggeri snart er på veg til deg ;) Posten kan til tider vere vel brutal. Då meina eg helst med pakkar som er merka med GLASS, FORSIKKTIG osv...
 
Fikk mitt i går. Fikk bare tid til å teste termostat med vann. Innstillingen av tempratur (hjulet) ser ut til og stemme med tempraturen i vannet på toppen. Hadde i ca 30 liter vann og ingen utvendig isolering under testen. Digital tempraturvisning som befinner seg i bunn ser og ut t
il og stemme med mine målinger i bunnen. I tillegg til god pris på Kr. 3.250,- er jeg foreløpig fornøyd.

Skal brygge i kveld, så får vi se om det blir vørter som kommer ut av kranen.

Opphenget av maltrøret ser ut til å være solid, selv om veggene i kjelen virket litt tynne, men er nok like de andre typene i denne kategorien bryggeri. God hank i maltrøret.  Fikk med rustfri øse på en liter, røresleiv i tre og termometer.
 
Gode ting :skitbra:
Bestillte mitt i dag, jo papir vegger på disse små "billig" bryggeriene, men jeg lurer litt på profilen på varmeelement og tykkelse på bunn,,  ser att klonen BB30 har litt problem med svidd mesk og slikt, gleder meg til å høre hvordan det går
:ilike:
 
ser på siden til stana at du ikke skal løfte ut maltrøret under brygging. hvorfor ikke??? og vil man ikke da få masse usmaker i ølet??
 
endreEZBrew skrev:
(...) men jeg lurer litt på profilen på varmeelement og tykkelse på bunn,,  ser att klonen BB30 har litt problem med svidd mesk og slikt, gleder meg til å høre hvordan det går (...)
Det er vel strengt tatt BB30 som er originalen og Bratbergs som er klonen...
Er spent på å følge med på erfaringane med dette kompaktbryggeriet.
 
Tilbake
Topp