Brett i NM?

joques

Dommer
Det var faktisk et brettanomyces-øl i fjor, men det var nok forut for sin tid og dommerne skjønte ikke ølet. Det fikk mye dårligere karakter enn det hadde fortjent. Men det kommer, det kommer :)

Orval er forresten tilbake på bestillingsutvalget til Polet.
 
Jeg husker det ølet. "Gammel Fjording" fra Espen. Det var SVÆRT godt! Drakk det senest på bryggertreffet her i Bergen i januar. Orval er bra.
 
Jepp, det stemmer. Meeget godt øl, og det var forsåvidt en fordel for meg at det ikke gikk videre, for da fikk jeg drikke de to flaskene som ble igjen! (haha)

Jeg har prøvd å brygge noe lignende nå, og er rimelig fornøyd, men skulle gjerne hatt en flaske av Fjordingen å sammenligne med. Den står seg mot Orval, iallfall :)
 
Den var fortsatt god, men brett-gjæren hadde jobbet ganske mye, så kullsyreinnholdet var i overkant. Men fortsatt fullt på høyde med Orval!
 
Jeg satser på at det samme skal skje med min. Den har fortsatt litt høy FG (1.009), så merkbart fyldigere enn Orval. Og litt lite kullsyre. Hvis den dropper ned 2-3 poeng til, tror jeg den sitter som et skudd :)
 
Tilbake
Topp