Brew Masters

Kjetil S

Norbrygg-medlem
Oppdaget plutselig, via musikkstedet Pitchfork, av alle steder, at Discovery har en ny TV-serie på gang, Brew Masters. Om Dogfish Head. Sikkert verdt å sjekke ut.

Reklamesnutt:

http://www.youtube.com/v/Nx8TxVSs0hw?fs=1&hl=en_US
 
Tror det jeg også.
Det er lagt ut på iTunes, men så klart ikke i Norge.
Blir spennende å se uansett!
 
Har lastet ned første episode via torrent, og det er ganske artig så langt (10 minutter). Tror nok at dette kan få folk til å tenke på de kreative mulighetene som ligger i ølbrygging. Her er det Sony som vil ha et brygg i anledning en gjenutgivelse av Miles Davis' Bitches Brew, som et slags reklamestunt, og Sam Caglione kommer jo opp med noen ganske wacko ideer som på et vis skal kunne representere musikken, rent konseptuelt.

I begynnelsen mistenkte jeg ham for å lage en serie med 40 minutter lange reklamespots, men han nevner da enkelte fiaskoer, som forsøket på å lage grønt øl til St. Patrick's Day vha en alge,
 
Bitches Brew!

Er jo en av tidenes album, måtte være rått med bitches brew i glasset og Bitches Brew på øret. Synd jeg ikke har den på vinyl..
 
Dalaker skrev:
Bitches Brew!

Er jo en av tidenes album, måtte være rått med bitches brew i glasset og Bitches Brew på øret. Synd jeg ikke har den på vinyl..

Jeg har den på vinyl, men var aldri noe spesielt begeistret for akkurat dette albumet. Kanskje pilsen jeg drakk på den tida ikke stod i stil til musikken?  Jeg får finne det fram igjen ikveld for å prøve det sammen med godt øl. Siden det er en dobbelt-lp går det vel med 2 flasker?
Harald
 
Det er et stykke fra Kind og Blue ja, men for meg representerer denne perioden det mest spennende i Miles' karriere.

Hvis du ikke liker det etter ny gjennomhøring kan jeg alltids hjelpe deg å "bli kvitt" albumet ;)
 
Så denne serien blir ikke å se på discovery Norge med det første?
Har prøvd å google litt men får bare opp den amerikanske hjemmesiden til Discovery.
 
Tilbake
Topp