Brewdog gjør alle oppskrifter tilgjengelig for hjemmebryggere!

Skulle ønske O'Hara's gjorde det samme:(. Jeg tror virkelig bryggeriene vil tjene på å gjøre det. Jeg betrakter i alle fall ølene til 7 fjell med ekstra sympati når jeg ser dem i butikken - og er mer motivert til å smake på dem når jeg vet at jeg kan prøve å brygge dem, også. Og om jeg har brygget dem, kjøper jeg gjerne for å kunne sammenligne. Og folk som smaker min og liker den, kjøper kanskje når de finner den i butikken. Ringer i øl ... :).

Synd jeg ikke er så fryktelig begeistret for ølet til BrewDog.
 
Skulle ønske O'Hara's gjorde det samme:(. Jeg tror virkelig bryggeriene vil tjene på å gjøre det. Jeg betrakter i alle fall ølene til 7 fjell med ekstra sympati når jeg ser dem i butikken - og er mer motivert til å smake på dem når jeg vet at jeg kan prøve å brygge dem, også. Og om jeg har brygget dem, kjøper jeg gjerne for å kunne sammenligne. Og folk som smaker min og liker den, kjøper kanskje når de finner den i butikken. Ringer i øl ... :).

Synd jeg ikke er så fryktelig begeistret for ølet til BrewDog.
Ditto.
 
Prøvesmak under flasking: veldig god og nær originalen!

Etter to uker på flasker …? Meh. Den fikk en veldig cider-aktig smak. Jeg gjæret med S-04, og etter en del googling ser jeg at flere har vært plaget med dette. Sannsynligvis har jeg underpitchet og/eller gjæret for varmt.

Dét sagt, så nøler jeg ikke med å anbefale oppskriften. Jeg tror den hadde blitt fantastisk om jeg ikke hadde fått «cider-problemet». Bare vær nøye med gjærmengde og -temp.

Og se kommentaren til ben zanre ang tørr-humling; den tror jeg har mye for seg!
 
Ser at ikke alle oppskriftene er like godt beskrevet, og i noen tilfeller er enkelte ingredienser utelatt. Men, man kan da virkelig ikke være misfornøyd og sutrete på slik en gledens dag. Håper andre bryggerier følger etter...
 
Her var det mye snacks ja, synd det mangler noen tilsetninger i bær- og fruktølene.
Men man kommer langt når man vet malt, humle og gjær.

Her skal det brygges! :beercheers:
 
Tilbake
Topp