Brewmasters Dinner med Midtfyns Bryghus og Haandverkerstuene

jikvig

Dommer
Tirsdag 19. oktober klokken 20.00 blir det en Brewmasters Dinner på Haandverkerstuene i Oslo.
Da kommer Eddie Szwenda til Norge og fortelller litt om sine øl mens de blir akkompagnert av en skreddersydd meny fra Haandverkerstuenes meget kompetente kjøkken.
Det vil bli servert 6 øl, der 4 ikke er tilgjengelige i Norge enda. Listen er som følger;
Summer Wit
Ale
Double IPA
Chili Triple
Barley Wine
&
Imperial Stout

Pris for dette er enda ikke fastsatt, og det overnevnte er alt som er av informasjon enda. Jeg kan si så mye at pallen med spesialimportert øl kom i går til Norge, og er klare til dyst. Jeg har ikke noe mer informasjon en dette, men så fort jeg får noe skal jeg poste det. Nyhetsbrevet fra Haandverkerstuene er noe man bør melde seg på for siste oppdatering.

PS; Det skal sies at jeg ikke er helt upartisk i dette, da vi importerer ølene fra Midtfyns. Da jeg er helt klart størst ølhund kan man trygt si at dette ikke hadde blitt noe av om ikke jeg hadde engasjert meg for det, og jeg gjør det jeg kan for å holde prisene fra oss så lave som mulig (ingen fortjeneste).
Hadde også lyst til å få med Rough Snuff (http://www.ratebeer.com/beer/midtfyns-rough-snuff-fishermans-ale/121895/) (tilsatt blæretang og snus) men da ikke er i trøndelag blir det vist ikke så lett å selge ;-)
 
"Hei alle ølvenner.

Som jeg nevnte i forrige mail, så får vi beøk av Eddie Szweda, brygger og eier av mikrobryggeriet Midtfyn i Danmark.
Til hans ære har vi komponert en herlig seks retters meny til ølen hans. Den ser slik ut:

Bakt fiken med gravet reinsdyrhjerte
Servert med Midtfyns Double IPA til

Kamskjell med jordkokk, ertepuré og alesmørsaus
Servert med Midtfyns Ale til

Kalvebrissel med tomatragu
Servert med Midtfyns Sommer Wit til

Sitrussalat med hjemmelagd müsli
Servert med Midtfyns Chilli Tripel til

Posjert kveite med gresskarskrem
Servert med Midtfyns Barley wine til

Bressert plomme med bababiere og moccais
servert med Midtfyns Imperial Stout

Hele herligheten koster 850,- per person.
Dette er en unik mulighet til å nyte fantastiske mat og ølkombinasjoner sammen med en meget flink brygger fra Danmark.
Du trenger ikke være spesielt bevandret i ølens verden for å sette pris på dette. Er du glad i gode smaksopplevelser, eller vil teste om du er det så passer dette for deg.
Grip sjansen!

Det er bindende påmelding, og det er begrenset med plasser, så vær rask!


Amund P. Arnesen
Ass. daglig leder
Håndverkerstuene
tlf: 400 45 086"
 
Tilbake
Topp